accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

אחרי טסלה ו-spaceX: לאילון מאסק יש עכשיו גם עיר משלו בטקסס

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ו אייר ה'תשפה (04.05.25)

1

like

0

dislike

בסיס השיגור של SpaceX בבוקה צ'יקה, בדרום טקסס, קיבל אתמול מעמד רשמי של עיר לאחר הצבעה שהתקיימה במחוז • 212 מתוך 218 מצביעים תמכו בהפיכת האתר לעיר חדשה – "סטארבייס" • מנכ"ל החברה, אילון מאסק, פרסם לאחר ההצבעה: "סטארבייס, טקסס היא כעת עיר אמיתית!"


בסיס השיגור של SpaceX בבוקה צ'יקה, בדרום טקסס, קיבל אתמול (שבת) מעמד רשמי של עיר לאחר הצבעה שהתקיימה במחוז. 212 מתוך 218 מצביעים תמכו בהפיכת האתר לעיר חדשה – "סטארבייס". מנכ"ל החברה, אילון מאסק, פרסם לאחר ההצבעה: "סטארבייס, טקסס היא כעת עיר אמיתית!"

המהלך, אותו יזם מאסק לראשונה במרץ 2021, מתממש לאחר יותר מארבע שנים של פעילות אינטנסיבית באתר. סטארבייס משתרעת על שטח של כקילומטר וחצי בלבד, סמוך לעיר בראונסוויל שבקצה הדרומי של חוף המפרץ. לפי הערכות, מתגוררים באזור כ-500 תושבים – רובם עובדי SpaceX ובני משפחותיהם.

maximize-image
שיגור רקטת פאלקון של חברת spaceX | צילום: שאטרסטוק

בין המתמודדים לתפקידי ניהול העיר נמנים עובדים בכירים ב-SpaceX. בהצבעה עצמה זכו בתפקידי ראש העיר ושני נציבים שלושה עובדים בחברה. השלב הבא הוא קבלת צו שיפוטי שיכריז רשמית על הקמת העיר.

SpaceX מפעילה באתר את תוכנית הרקטות שלה, במסגרת חוזים עם נאס"א ומשרד ההגנה האמריקני. בפוסט שפורסם לאחר ההצבעה נכתב כי הפיכתה של סטארבייס לעיר "תסייע בהמשך בניית קהילה עבור הגברים והנשים הבונים את עתיד האנושות בחלל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News