accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

רק לאחר חמישה ימים: ראש עיריית רעננה מגיב לראשונה

דביר כהן

דביר כהן

ו אייר ה'תשפה (04.05.25)

38

11

like

10

dislike

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, פנה במסר לתושבי העיר לאחר קיום הטקס הבזוי ביום הזיכרון: "מבין את הכאב הציבורי" • לטענת ברוידא, הטקס אושר שלא על דעתו והמשטרה לא אפשרה לו לבטלו


ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, פנה היום (ראשון) במסר אישי לתושבי העיר, חמישה ימים לאחר קיום הטקס הבזוי בעיר במהלך יום הזיכרון: "כסגן אלוף (מיל'), קצין בצנחנים שנפצע ואיבד חברים ומפקדים בקרב, קדושת יום הזיכרון היא ערך עליון עבורי. אני כותב את עמדתי הברורה כפי שכבר אמרתי. לא צריך לחפש כאן שום אלטרנטיבה או סימטריה לשכול הישראלי. ודאי לא אחרי ה-7 באוקטובר".

לדברי ברוידא, הוא מעולם לא הלך ואין לו כוונה ללכת לאף אירוע "אלטרנטיבי": "אני בטוח שזו עמדת הרוב המכריע של הציבור. יותר מכך, אירועים מפלגים של כאב השכול, לא אמורים להתקיים ברעננה". ראש העיר הכחיש כי אישר את הטקס: "כאשר הדבר הובא לידיעתי לראשונה, ניסיתי לבדוק את מכלול האפשרויות, אך נאמר לי מפורשות, גם על ידי גורמי המשטרה, כי אין מבחינתם עילה חוקית לביטול ההתכנסות".

maximize-image
images-count1+
יום הזיכרון בהר הרצל | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"אני מכבד את חופש ההתאגדות ואת חופש ההתכנסות. זה חלק מהותי מחופש הביטוי. יחד עם זאת, כבר בשבוע שעבר ביקשתי לבחון כיצד ניתן להימנע מקיום אירועים פרובוקטיביים ברעננה, כדי לשמור על אחדות ושלום הציבור באשר הוא, מימין ומשמאל", הסביר ברוידא, "מחאות כמו גם הפגנות מאושרות על ידי משטרת ישראל בלבד. הם הסמכות הבלעדית ולא ראש העיר או גורם עירוני".

עוד הוסיף ראש עיריית רעננה: "אני מבין את הכאב הציבורי. אני בשיח רציף עם כל הגורמים. כולי תקווה שנתעשת ולא נאפשר לגורמים פוליטיים מימין ומשמאל להתסיס את הקהילה ברעננה. היינו ונישאר מופת של אחווה אזרחית, חיים משותפים סובלנות והכלה. המיניבוסים והמוניות שמילאו אמש את רחובות רעננה בציבור זר מן החוץ, לא מייצגים את ההבנות והשפה המשותפת הייחודית לרעננה".

maximize-image
images-count1+
רעננה | צילום: שאטרסטוק

"אני מתנגד ומגנה כל אלימות", הבהיר ברוידא, "אפעל בנחישות ואדרוש ממשטרת ישראל להוקיע מראות כאלה מהעיר שלנו. לא ניתן להם לנצח את הקהילה הרעננית. אמשיך ואלחם על כך. לשמחתי, הנהגת העיר, קואליציה רחבה בהם חובשי כיפות וחילוניים, ומי שאינם דתיים, הנמנים על כל הזרמים והגוונים בעיר, רואה את החובה לפעול במיידי להרגעת הרוחות, להחזיר לרעננה את האחדות והסולידריות ולפעול במשותף באחריות".

ההודעה סוכמה בהתחייבות מצד ראש העיר: "לא אתן ולא נאפשר לגורמים משני צידי המתרס, לקבוע את סדר יומה של העיר אותה כולנו אוהבים. כוחנו באחדותנו. כך היה וכך יהיה. שנדע ימים שקטים ובשורות טובות". כזכור, ביום הזיכרון בשבוע שעבר נערך ב"בית סמואלי", מתחם השייך לקהילה הרפורמית ברעננה, אירוע זיכרון "ישראלי-פלשתיני".

עקבו אחרינו גם ב-Google News