ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף, זאת ברקע המחאות אמש, שבהן יצאו בני העדה להפגין ולדרוש שישראל תתערב בטבח כלפי העדה הדרוזית בסוריה והתקיפה שישראל ביצעה סמוך לדמשק במהלך הלילה.
השייח׳ טריף הודה לראש הממשלה על הנחייתו לפעול בצורה נחרצת להגנת הדרוזים בסוריה בימים האחרונים, לרבות החלטתו אמש להפציץ את מתחם ארמון הנשיאות בדמשק. השייח' טריף אמר שהפעולות התקיפות שעליהן הנחה ראש הממשלה העבירו מסר הרתעתי למשטר הסורי בדבר מחויבותה של ישראל כלפיי העדה הדרוזית בסוריה.

ראש הממשלה אמר לשייח' שהוא מצפה שהקהילה הדרוזית תכבד את החוק בישראל, כפי שהיא עושה בימים כתיקונם, ולא תפעל בשום צורה כלשהי נגד אזרחים אחרים או נגד אנשי כוחות הביטחון. ראש הממשלה אמר לשייח' כי ישראל היא מדינת חוק ועל כולנו לכבד זאת, ושזו דרישה יסודית שלא ניתן להתפשר עליה.
השייח' הסכים עם ראש הממשלה והשיב שכל ראשי העדה גינו גילויי אלימות והפרות חוק שיצאו מהעדה, ושהעדה הדרוזית תמשיך לכבד את החוק במדינה.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ הודיעו כי במהלך הלילה ישראל תקפה סמוך לארמון הנשיאות בדמשק: "זהו מסר ברור למשטר הסורי. לא נאפשר ירידת כוחות מדרום לדמשק וכל סכנה לעדה הדרוזית".
שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס באופן אישי לתקיפת חיל האוויר בדמשק על רקע הטבח בדרוזים בסוריה. לדבריו מדובר במסר ברור למשטר הסורי: "כשג'ולאני מתעורר בבוקר ורואה את תוצאות תקיפת מטוסי חיל האוויר הישראלי הוא מבין היטב שישראל נחושה למנוע פגיעה בדרוזים בסוריה".

בהודעה מטעם כ"ץ נאמר: "תקיפת חיל האוויר הלילה בארמון הנשיאות בדמשק, עליה הנחינו רה"מ ואני, היא מסר אזהרה ברור למשטר הסורי. כשג'ולאני מתעורר בבוקר ורואה את תוצאות תקיפת מטוסי חיל האוויר הישראלי הוא מבין היטב שישראל נחושה למנוע פגיעה בדרוזים בסוריה.
אמש, בני העדה הדרוזית שלחו מכתב לראש הממשלה עם העתק לשר הביטחון בדרישה שישראל תתערב בנעשה בסוריה כלפי העדה הדרוזית: "אדוני ראש הממשלה, מאות לוחמים דרוזים מוכנים להתנדב ולהילחם לצד אחינו כדי להצילם, גם במחיר של לקיחת אחריות על עצמנו".

עוד נכתב במכתב לרה"מ: "אנו מצפים כי תקיים את הבטחתך לסולידריות, הגנה ולעצירת הטבח באחינו הדרוזים מעבר לגבול בסוריה, כפי שהבטחת והבטיח שר הביטחון. ותפעילו את צה"ל לצורך זה בדחיפות".
אתמול, כביש 6 נחסם לתנועה סמוך למחלף אליקים בשני הכיוונים בעקבות מחאת הדרוזים בצפון, שהבעירו צמיגים ומנעו את תנועת הרכבים. במהלך המחאות נרשם אירוע אלים לאחר שחייל לבוש מדים, חטף מכות מהמפגינים. בתיעוד מהתגרה, בשלב מסויים, ניתן לראות את אחד המפגינים אוחז בנשקו של החייל.
