האיום מומש: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (שישי) כי הוא מבטל את המעמד של אוניברסיטת הרווארד שהעניק לה פטור ממס. טראמפ כתב ברשת הבית שלו Truth Social בפשטות: "זה מה שמגיע להם".
כזכור, הממשל נקט בשלל צעדים נגד הרווארד בחודשים האחרונים בשל חוסר נכונותו של המוסד להתיישר למדיניות הממשל בכל הקשור למאבק באנטישמיות, למדיניות ה"גיוון הכלה ושיויון" לה הממשל מתנגד ועוד.

ממשל טראמפ הקפיא מענקים של יותר משני מיליארד דולר להרווארד
ב15.4 ממשל טראמפ כי יקפיא מענקים רב-שנתיים בסך 2.2 מיליארד דולר וחוזה רב-שנתי בשווי 60 מיליון דולר לאוניברסיטת הרווארד, לאחר שהאוניברסיטה סירבה לעמוד בדרישות מדיניות שהציב הממשל.
בתגובה לקיצוץ הזה, באוניברסיטת הרווארד אמרו כי "האוניברסיטה לא תוותר על עצמאותה או על זכויותיה החוקתיות". הוא טען כי רוב הדרישות מהוות "רגולציה ממשלתית ישירה של התנאים האינטלקטואליים בהרווארד".


טראמפ תוקף את האוניברסיטה היוקרתית: "מלמדת שנאה וטיפשות"
עוד אמר נשיא הרווארד כי "אף ממשלה – בלי קשר למפלגה השלטת – לא צריכה להכתיב מה אוניברסיטאות פרטיות יכולות ללמד, את מי הן יכולות לקבל ולשכור, ואילו תחומי לימוד וחקירה הן יכולות להמשיך".
בתגובה לנשיא הרווארד, טראמפ זעם איים להסיר את מעמד הפטור ממס של האוניברסיטה כיוון שהיא הפכה באופן ברור למוסד פוליטי, לדבריו "הרווארד היא בדיחה, היא מלמדת שנאה וטיפשות, ולא צריכה לקבל יותר מימון פדרלי". היום כאמור, הוא מממש את האיום.
