accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

לאחר שהגיע עמה לפשרה, בן גביר עולה להתקפה נגד היועמ"שית

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

ג אייר ה'תשפה (01.05.25)

44

4

like

5

dislike

לאחר הביקורות נגד "שיתוף הפעולה" עם היועמ"שית בהרב-מיארה, השר בן גביר עולה להתקפה נגד היועמ"שית, שיחד עם בג"ץ, אוסרת עליו "להתערב בהפגנות ולתת הוראות אופרטיביות בנושא חסימות הכבישים" • הביקורת - על רקע הפגנות הדרוזים בכביש 6, שנמשכות כבר למעלה משעתיים


לאחר הביקורות נגדו בשל הסכם הפשרה עם היועמ"שית, השר בן גביר עולה נגדה שוב להתקפה, הפעם בשל מחאות הדרוזים בכביש 6. צילום מסך משיחת וואטסאפ פרטית עם השר הגיע לעיתונאי ינון מגל, ובו הסבר של בן גביר לכך ש"המשטרה רועדת ולא מפנה קומץ דרוזים מכביש 6, בניגוד לחרדים שלהם מפוצצים את הראש".

וכך כותב בן גביר: "היועמ"שית ובג"ץ אוסרים עלי להתערב בהפגנות, לעמדתם אסור לי לתת הוראות אופרטיביות למשטרה בנושא שוויון בחסימת הכבישים. חבל שלא שמעו בקולי לפטר אותה לפני שנתיים. רק בשבוע הבא בג"ץ אמור לדון בהדחתי על רקע הטענות שלהם שביקשתי שוויון באכיפה".

maximize-image
צילום מסך: ינון מגל

בינתיים, כאמור, כביש 6 עדיין חסום לתנועה לשני הכיוונים סמוך למחלף אליקים בשל אותן הפגנות. בהודעת המשטרה נכתב כי החסימה מתבצעת בשל "מחאה של מספר מפרי סדר שחוסמים את הכביש ומבעירים צמיגים". לא נכתבו פרטים על ניסיון פינוי של ההפגנה, אך לפי המשטרה, הכוחות פועלים במקום כדי "להכווין את התנועה".

עוד נמסר כי "משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם כבכול מחאה, לא תאפשר לקיים אירועים שיש בהם לפגיעה בשלום הציבור או שעלולים להביא להפרת הסדר הציבורי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News