accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך חדשות 14

דודו של אבינתן אור: "כדי להביא את החטופים צריך לשלוט בעזה"

דביר כהן

דביר כהן

ג אייר ה'תשפה (01.05.25)

6

1

like

1

dislike

שמעון אור, דודו של אבינתן החטוף בעזה, התייחס למה שצריך לעשות ברצועה כדי להשיב את החטופים: "אנחנו צריכים להיות בפנים לגמרי, גם צבאית וגם אזרחית - שליטה מלאה" • לדבריו, החטופים ישוחררו רק ברגע שהעזתים יבינו שלא יהיה להם מקום לחיות בו


שמעון אור, דודו של אבינתן החטוף בעזה התייחס היום (חמישי) ללחימה המדשדשת בעזה ומאמצי השבת החטופים במשדר המיוחד ליום העצמאות: "ברגע שנכנסו חטופים לתוך המשוואה זה אומר שניצחון בקרב לא יספיק פה. צריך להגיע למשילות מלאה, לאחיזה מלאה בעזה, כולל גם צבאי וגם אזרחי, כדי שאנחנו גם נקבל את החטופים וגם יהיה ניצחון".

"אני חושב שהמצב הזה שהחטופים נמצאים בתוך עזה מכריח אותנו להסתכל בצורה אחרת", הסביר שמעון, "יש כאן מאבק תרבותי, זה לא רק מאבק מלחמתי. ללכת ולכתוש את עזה לא יביא כלום. מהלכים צבאיים זה רק טקטיקה, זאת לא אסטרטגיה. כדי להביא את החטופים אנחנו צריכים להיות בפנים לגמרי, גם צבאית וגם אזרחית – שליטה מלאה".

maximize-image
כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

דודו של החטוף הוסיף וביקר בחריפות את שיטת הלחימה הנוכחית של צה"ל: "חיילי צה"ל עברו לבט"ש וכיוון שהם עברו לבט"ש הם למעשה הפכו להיות יעדים לפגיעה של חמאס, וזה לא מקדם את הבאת החטופים וגם לא את הניצחון, שום דבר זה לא מקדם".

לדבריו של שמעון, החטופים ישוחררו רק ברגע שהעזתים יבינו שלא יהיה להם מקום לחיות בו: "כל עוד הם יזהו שאנחנו מפחדים להיכנס ולהיות חלק מעזה, שאנחנו לוקחים אחריות מלאה על עזה, גם על הנושאים ההומניטריים, הם יבינו שהקלפים בידיים שלהם והם יאיימו ויקיימו על רציחת החטופים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News