שמעון אור, דודו של אבינתן החטוף בעזה התייחס היום (חמישי) ללחימה המדשדשת בעזה ומאמצי השבת החטופים במשדר המיוחד ליום העצמאות: "ברגע שנכנסו חטופים לתוך המשוואה זה אומר שניצחון בקרב לא יספיק פה. צריך להגיע למשילות מלאה, לאחיזה מלאה בעזה, כולל גם צבאי וגם אזרחי, כדי שאנחנו גם נקבל את החטופים וגם יהיה ניצחון".
"אני חושב שהמצב הזה שהחטופים נמצאים בתוך עזה מכריח אותנו להסתכל בצורה אחרת", הסביר שמעון, "יש כאן מאבק תרבותי, זה לא רק מאבק מלחמתי. ללכת ולכתוש את עזה לא יביא כלום. מהלכים צבאיים זה רק טקטיקה, זאת לא אסטרטגיה. כדי להביא את החטופים אנחנו צריכים להיות בפנים לגמרי, גם צבאית וגם אזרחית – שליטה מלאה".

דודו של החטוף הוסיף וביקר בחריפות את שיטת הלחימה הנוכחית של צה"ל: "חיילי צה"ל עברו לבט"ש וכיוון שהם עברו לבט"ש הם למעשה הפכו להיות יעדים לפגיעה של חמאס, וזה לא מקדם את הבאת החטופים וגם לא את הניצחון, שום דבר זה לא מקדם".
לדבריו של שמעון, החטופים ישוחררו רק ברגע שהעזתים יבינו שלא יהיה להם מקום לחיות בו: "כל עוד הם יזהו שאנחנו מפחדים להיכנס ולהיות חלק מעזה, שאנחנו לוקחים אחריות מלאה על עזה, גם על הנושאים ההומניטריים, הם יבינו שהקלפים בידיים שלהם והם יאיימו ויקיימו על רציחת החטופים".
