accessibility-icon
share-icon
קרדיט: הלל ביטון רוזן
קרדיט: הלל ביטון רוזן

המדינה השיעית שהורידה את הדגל לחצי התורן לרגל יום הזיכרון

רבקה שורק

רבקה שורק

ב אייר ה'תשפה (30.04.25)

1

9

like

11

dislike

מדינה שיעית ששטחיה גובלים באיראן, הורידה את הדגל לחצי התורן לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה • מה פשר המחווה יוצאת הדופן ולקראת איזה אירוע עתידי? • כל הפרטים


דגל אזרבייג'אן בבאקו הורד היום (רביעי) לחצי התורן לרגל יום הזכרון המתרחש כעת בישראל. מקורבים לממשל מספרים שזוהי מחווה לקראת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שם בשבוע הבא.

בתוך כך, על סדר היום הצפוי בביקור יעמוד המשך התיווך האזרי במשא ומתן בין ישראל לטורקיה אודות סוריה, צירופה של אזרבייג׳ן להסכמי אברהם, והמשך העמקת היחסים הבילטרליים בין המדינות. לצד זאת, הצדדים יעסקו ביחסים הטרילטרליים עם ארה״ב וחיזוק הקשר בין ישראל ומרכז אסיה.

maximize-image
נשיא אזרבייג'אן אילהם אלייב וראש הממשלה נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
ראש הממשלה יבקר במדינה השיעית שגובלת באיראן

ראש הממשלה יבקר במדינה השיעית שגובלת באיראן

29
24.04.25|רון דויטש

המדינה השיעית שגובלת באיראן היא אחת מבעלות הברית הבולטות של ישראל בעולם המוסלמי. לפי הדיווחים, אזרבייג'אן היא בין הספקיות המרכזיות של נפט גולמי, כאשר לאחרונה חברת הנפט הלאומית של המדינה SOCAR הצטרפה באופן רשמי לחיפושי הגז בישראל, לאחר שאושר הרישיון שלה בו זכתה מוקדם יותר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News