ועדת החקירה באיראן לפיצוצים שהתרחשו בנמל באנדר עבאס ביום שבת האחרון, הודיעה היום (שלישי) על הממצאים הראשונים שעלו מחקירת הפיצוץ, שהביא למותם של עשרות ולפציעתם של מעל ל-1000 בני אדם.
ועדת החקירה מסרה כי הסיבה המרכזית לפיצוץ המכולות הייתה רשלנות בהקפדה על נהלי הבטיחות בנמל. שר הפנים האיראני אסקנדר אמר לסוכנות הידיעות האיראנית פארס כי רשלנות של חברה פרטית הובילה לפיצוץ והאחראים זומנו לחקירה. ב-CNN דווח כי המכלים שהתפוצצו הכילו אמוניה, בדומה לאירוע הפיצוץ בנמל ביירות בשנת 2020.
בתוך כך, מספר ההרוגים כתוצאה מהפיצוצים עלה ל-70, וישנם יותר מ-1000 פצועים. על פי הרשויות במדינה, ישנם כ-22 אנשים שעדיין נעדרים, רובם ככולם ככל הנראה לא בין החיים. נוסף על כך, באלג'זירה דווח כי האש שבה לבעור בצורה חלקית ב-5 מוקדים וכי מטוסים רוסיים עוזרים לאיראנים בפעולות הכיבוי.
