בעוד שאיראן במשבר חמור בעקבות הפיצוץ הקטלני בנמל בנדר עבאס, שבו נהרגו עשרות ונפצעו מאות, נשיא איראן מסעוד פזשכיאן, עזב את גבולות המדינה ויצא היום (שני) לביקור רשמי בבאקו, בירת אזרבייג'ן. זאת, במה שהוגדר על ידי הרשויות באיראן כניסיון "לפתוח פרק חדש" ביחסים בין שתי המדינות.

פזשכיאן, שמלווה בשר החוץ האיראני עבאס אראחצ'י, התקבל בארמון זגולבה בבאקו, שם נפגש עם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב. במסגרת המפגש נחתמה הצהרה משותפת ומספר הסכמים כלכליים ותרבותיים, בעוד באיראן נמשכת הביקורת הציבורית על השלטון בעקבות ההתנהלות הכושלת בטיפול באסון בנמל.
איראן ואזרבייג'ן החליפו מזכרי הבנות בתחומי התחבורה, התרבות, המסחר והדיפלומטיה, אך ההצהרות על "קשרים היסטוריים ועמוקים" נשמעו מנותקות מהמציאות במדינה, שבה הציבור מתמודד עם משברים פנימיים גוברים וחוסר אמון גובר כלפי ההנהגה.
