הרשויות באיראן דיווחו היום (ראשון) כי מניין ההרוגים בפיצוץ שהתרחש אתמול בנמל בנדר עבאס עלה ל-40 ומניין הפצועים זינק ליותר מ-800. לפי דיווחים, מקור הפיצוץ הוא ככל הנראה בכימיקלים שאוחסנו במקום.
בעקבות האירוע הוכרז מצב חירום בבנדר עבאס. משרד הבריאות המקומי קרא לאזרחים להישאר בבתים ולסגור חלונות מחשש לזיהום חמור. עד כה שישה בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים, ומאמצי הכיבוי נמשכים למרות רוחות עזות שמקשות על השליטה באש.

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן הורה על פתיחת חקירה דחופה לבדיקת נסיבות האירוע והבטיח לבצע "הערכה מקיפה" כדי למנוע הישנות מקרים דומים. הנמל, המהווה מרכז סחר חיוני, נסגר זמנית וכל הפעילות הימית בו הופסקה.
