הסתה בזמן מלחמה: ראש השב"כ לשעבר עמי איילון נאם הערב (מוצ"ש) במהלך הפגנת השמאל בכיכר הבימה בתל אביב. במהלך דבריו קרא איילן למרי אזרחי נגד ממשלת ישראל והעומד בראשה, זאת בעקבות פיטורי ראש השב"כ רונן בר: "הדגל השחור כבר הונף".
"התצהיר שהגיש השבוע ראש השב"כ רונן בר לשופטי בג"ץ, הוא אירוע מכונן במאבקנו על זהותה היהודית דמוקרטית של ישראל", אמר איילון והוסיף, "מי שקרא את התצהיר רואה ומבין – הדגל השחור המחייב אותנו שלא לציית – כבר הונף".
עמי איילון בהבימה. pic.twitter.com/RIjvDBxsNS
— לירי בורק שביט (@lirishavit) April 26, 2025
ראש השב"כ לשעבר הוסיף: "חובתנו כאזרחים לצאת לרחובות ולהביא להחלפתה! אנחנו כאן היום על מנת לומר לאזרחים שעדיין ספונים בבתיהם – צאו לרחובות! עצרו את המדינה! מרי אזרחי בלתי אלים הוא חובתנו האזרחית". לדבריו של איילון הגיב הקהל בתרועות ובקריאות: "בושה" ו"בוגד".

בעקבות הדחתו של רונן בר: ראש השב"כ לשעבר קורא להפר את החוק
זו לא הפעם הראשונה שבה עמי איילון קורא להפר את החוק, בעבר גם השווה את תקופת שלטון נתניהו לתקופת השואה. באחת ההפגנות שאיילון ראה שישנה ירידה דרסטית בכמות המשתתפים, אמר כי מיעוט המפגינים היא בעקבות שאנשים נכנסו למצב של ייאוש והם החליטו להוריד את הראש כפי שיהודים עשו בעבר מול פרעה, הגירושים וגם בשואה. לדברי איילון המפגינים אומרים לעצמם "עברנו את פרעה, עברנו את השואה נעבור גם את נתניהו".
