ראש המועצה הרוסית לביטחון לאומי סרגיי שויגו, שיגר היום (חמישי) איום חריף, כאשר אמר לסוכנות הידיעות הרוסית TASS, כי למוסקבה שמורה הזכות להשתמש בנשק גרעיני בתרחיש של "תוקפנות".
לדברי שויגו, אשר כיהן בעבר כשר ההגנה הרוסי, בנובמבר 2024 עדכנה מוסקבה את מדיניות ההרתעה הגרעינית שלה, לפיה היא שומרת על הזכות להשתמש בנשק גרעיני במקרה של תוקפנות נגדה או נגד בלארוס. "אנחנו עוקבים בתשומת לב אחרי ההכנות הצבאיות של אירופה", הזהיר הבכיר הרוסי.

האיום מגיע כאשר באירופה נמשכים המגעים להקמת כוח שמירת שלום שיוצב באוקראינה – דבר אליו רוסיה מתנגד באופן נחרץ. מוקדם יותר בכיר רוסי נוסף, הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב, איים כי כוחות אירופיים שיוצבו באוקראינה יחזרו בארונות קבורה.
ברקע לדברים, ארצות הברית מפעילה לחץ על אוקראינה להסכים לוויתורים משמעותיים לטובת רוסי כדי להגיע להסכם לסיום המלחמה. כפי שדווח, בין האפשרויות שהעלו בוושינגטון נמצאת הכרה אמריקאית בשליטה הרוסית בחצי האי קרים, וויתור על האפשרות של הצטרפות אוקראינית לנאט"ו.
