נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים הבוקר (חמישי) סיור במחנה ההשמדה אושוויץ יחד עם נשיא פולין אנדריי דודה. לאחר הסיור קיימו השניים הצהרה משותפת. "המצעד הזה הוא מחווה של חיים ושל זיכרון", אמר נשיא פולין.
"המקום הזה משמעותי ביותר לא רק ליהודים אלא גם לפולנים", אמר נשיא פולין. אני מודה לנשיא הרצוג על שהגעת להשתתף במצעד החיים. בעוד דקות אחדות נסתובב יחד ברחבי המחנה. נלווה שורדי שואה. המצעד הזה הוא מחווה של חיים ושל זיכרון".

עוד הוסיף: "הקריאה מכאן ברורה: לעולם לא עוד. שיתפתי את הנשיא בחשיבות שלנו לכך שהמקום הזה ישמש תמרור אזהרה לכולם, כולו בטח בזמנים האלו, כשלא כל כך רחוק מפה יש מלחמות נוראיות – גם המלחמה באוקראינה שרוסיה יזמה, וגם המלחמה במזרח התיכון"
דודה התייחס גם למצב בישראל ואמר: "דיברתי עם הנשיא על מה שקורה בישראל בימים האלו. על ההשפעה הרוסית במזרח התיכון והברית שלה עם איראן. האיומים על ישראל. חלקנו תקווה שהמלחמה הנמשכת בעזה שהחלה במתקפת חמאס תסתיים. שהחטופים יחזרו לבתיהם".

לבסוף, למרות הכל, אמר הנשיא הפולני כי הוא שיתף את הנשיא ברצון שלו: "בנוסף שיתפתי שתהיה התקדמות לפתרון קבע במזרח התיכון, פתרון שתי המדינות בו פולין תומכת".
