הבית הלבן פרסם אמש (רביעי) הצהרה מיוחדת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בהצהרה התייחס טראמפ לחשיבות זיכרון השואה, כיבד את זכרם של הקורבנות והבטיח כי יעשה הכל כדי להילחם באנטישמיות שהרימה את ראשה בארה"ב מאז טבח ה-7 באוקטובר.
"ביום הזיכרון לשואה ולגבורה אנו מכבדים את זכרם של שישה מיליון יהודים – גברים, נשים וילדים שנטבחו באכזריות על ידי המשטר הנאצי הרצחני ומשתפי הפעולה שלהם – באחת השעות האפלות ביותר בהיסטוריה האנושית", מסר טראמפ.

לדבריו של הנשיא: "לעולם לא ניתן יהיה לתפוס או להבין את המחיר לאנושות של החיים שאבדו במהלך השואה. עם זאת, בעקבות השואה קמה מהאפר מולדת יהודית עצמאית – מדינת ישראל"
עוד הוסיף טראמפ: "למרבה הצער, האומה שלנו עדה להתפרצות הקשה ביותר של אנטישמיות על אדמת ארה"ב מזה דורות. כמעט כל יום לאחר המתקפה הקטלנית על ישראל ב-7 באוקטובר, היו אמריקנים יהודים בארצנו נתונים לאיומים – תזכורת לכך שרעל האנטישמיות למרבה הטרגדיה עדיין קיים".

"לכן, כנשיא, חתמתי על צו ביצוע המורה לממשלה הפדרלית להשתמש בכל הכלים המשפטיים הזמינים והמתאימים כדי להילחם בהתפרצות האנטישמיות בקמפוסים ובמכללות. אנו מחויבים בתוקף לתת עונשים על כל אפליה אנטישמית", אמר טראמפ.
לסיום חתם את ההצהרה: "לפיכך, אני, דונלד ג'יי טראמפ, נשיא ארצות הברית, מבקש בזאת מתושבי המדינה לקיים את ימי הזיכרון לקורבנות השואה מה-20 באפריל עד ה-27 באפריל. לכבד את זכרם של קורבנות השואה ולזכור את לקחי הזוועה הזו כדי שהיא לעולם לא תחזור על עצמה".
