accessibility-icon
share-icon
הצהרת המכסים של טראמפ במהלך חודש אפריל | צילום: רויטרס
הצהרת המכסים של טראמפ במהלך חודש אפריל | צילום: רויטרס

דיווח בארה"ב: טראמפ שוקל להפחית את המכסים על סין

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כה ניסן ה'תשפה (23.04.25)

1

1

like

0

dislike

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, המכסים על עשויים לרדת לטווח של 50% עד 65%, כאשר היום סך המכסים הכולל עומד כיום על כ-145%


בשורה לשווקים: ממשל טראמפ שוקל להפחית משמעותית את המכסים הגבוהים שהוטלו על יבוא מסין, במטרה להפחית את המתיחות עם בייג'ינג שפגעה בסחר ובהשקעות העולמיות, כך על פי דיווח היום (רביעי) בוול סטריט ג'ורנל. ההחלטה הסופית טרם התקבלה, והדיונים נותרים דינמיים עם מספר אפשרויות על השולחן לפי הדיווח.

גורם בכיר בבית הלבן אמר המכסים על סין עשויים לרדת לטווח של 50% עד 65%, כאשר היום סך המכסים הכולל עומד כיום על כ-145%. כמו כן, הממשל בוחן גישה מדורגת, בדומה להצעה שהגישה ועדת בית הנבחרים לענייני סין בסוף השנה שעברה.

לפי גישה זו, יוטלו מכסים של 35% על מוצרים שאינם נחשבים כאיום לביטחון הלאומי של ארה"ב, ומינימום של 100% על מוצרים המוגדרים כבעלי חשיבות אסטרטגית לאינטרסים האמריקאיים. ההצעה כוללת יישום הדרגתי של המכסים על פני חמש שנים. המדדים בשווקים הגיבו בחיוב לדיווח כאשר הם קפצו בלפחות 2.5 אחוזים. בהמשך צפויה הצהרה של האוצר האמריקאי סקוט בסנט שעשוי להודיע על הפחתת המכסים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News