רוסיה מוכנה לשיחות ישירות עם אוקראינה, דבר אשר לא התרחש מאז הימים הראשונים למלחמה, כך עולה מדברים שאמר אמש (שני) לכתבים הנשיא ולדימיר פוטין, שציין כי הוא מקווה שבאוקראינה יגיבו באופן דומה.
"תמיד הבענו את גישתנו החיובית כלפי כל יוזמת שלום", אמר הנשיא הרוסי. דובר הקרמלין דמיטרי פשקוב התייחס לדבריו והבהיר: "כאשר הנשיא אמר שניתן לדון על אי-תקיפה של מטרות אזרחיות, גם באופן דו-צדדי, הוא התכוון למשא ומתן עם הצד האוקראיני.

בקייב לא התייחסו באופן ישיר להצהרה הרוסית, אולם הנשיא ולדימיר זלנסקי, אמר אתמול בהצהרה שצוטטה ברויטרס כי באוקראינה מוכנים "לכל שיחה" בנוגע להפסקת אש שתעצור את התקיפות על אזרחים וכי היא עומדת מאחורי הצעתה הקודמת שהעלתה בפני ארצות הברית בנושא.
כזכור, רוסיה הודיעה בשבת האחרונה על הפסקת אש בת שלושים שעות לרגל חג הפסחא הנוצרי. על אף שההפוגה לא הוארכה ושני הצדדים האשימו זה את זה בהפרות, הן מוסקבה והן קייב הביעו את נכונותם להפסקות אש נוספות.

הדברים באים כאשר ברקע נמשכים מאמצי התיווך האמריקאים כדי להביא לסיום המלחמה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב היום בתחילת השבוע ברשת החברתית שלו Truth Social כי הוא מקווה שרוסיה ואוקראינה יגיעו להסכם עוד השבוע. לדבריו, "שניהם יתחילו אז לעשות עסקים גדולים עם ארצות הברית של אמריקה המשגשגת, ולהרוויח הון".
דברי פוטין וטראמפ מגיעים לאחר שבחודש שעבר, הצהירה ארצות הברית על הסכם מוגבל להפסקת אש בים השחור, אליו הגיעו הצדדים, אולם לאחר מכן רוסיה הציבה שורת דרישות נוספות לפני יישומו בפועל, בהן הקלה בסנקציות המוטלות עליה.
