בייג'ין הזהירה היום (שני) כי תגיב בצעדי נגד כלפי מדינות שיבחרו לחתום על הסכמי סחר עם ארצות הברית "על חשבון האינטרסים הסיניים". מדובר בצעד נוסף בהחרפת העימות הכלכלי בין שתי המעצמות, על רקע מאמצי ממשל טראמפ לבודד את סין כלכלית דרך מערכת של מכסים ודרישות ממדינות אחרות.
בהצהרה שפרסם משרד הסחר הסיני, כינתה בייג'ין את מדיניות המכסים האמריקנית "בריונות חד צדדית", והבהירה כי לא תקבל שום עסקה שתפגע בה. "אם מדינות אחרות ייכנעו ללחצים של ארה"ב – נגיב בתקיפות", נמסר.

האיומים של סין מגיעים לאחר שדווח שממשל טראמפ מתכנן ללחוץ על שותפות סחר עולמיות – כולל מדינות באירופה ובאסיה – לצמצם את שיתוף הפעולה הכלכלי שלהן עם סין. חלק מהמדינות כבר נענו לבקשה, ובייג'ין חוששת מהקמת קואליציה כלכלית בינלאומית נגדה.
במקביל, נשיא סין שי ג'ינפינג ערך בשבוע שעבר מסע דיפלומטי בדרום־מזרח אסיה ונפגש עם מנהיגים ממלזיה, קמבודיה וויאטנם. בסין מדגישים כי מדובר בניסיון "לחזק את היציבות והשגשוג האזורי" לנוכח העלייה בפרוטקציוניזם מצד המערב.

למרות שסין וארה"ב לא הכריזו על סבב חדש של מכסים, שתי המדינות ממשיכות להפעיל לחצים באמצעים אחרים. סין הטילה הגבלות יצוא על מינרלים קריטיים, וארה"ב הגיבה בצווים חדשים המגבילים יבוא של מוצרים תעשייתיים מסין – כולל ספינות.
