פחות מיממה לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע על הפסקת אש לשלושים שעות לרגל חג הפסחא, מוסקבה וקייב החליפו היום (ראשון) האשמות סביב טענות הדדיות להפרות של הפסקת האש.
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי כתב מוקדם יותר היום בחשבונו ברשת X, כי צבא רוסיה ביצע מאז חצות 26 תקיפות והוסיף: "או שפוטין אינו שולט בצבאו, או שהסיטואציה מוכיחה שברוסיה אין כל כוונה לבצע צעד אמתי לסיום המלחמה".

מנגד, משרד ההגנה הרוסי טען שקייב ביצעה מעל ל-1000 הפרות של הפסקת האש אשר גרמו לנזק לתשתיות וכן למספר הרוגים. לפי ההודעה שפרסם, תקיפות אוקראיניות התבצעו בין היתר באזור חצי האי קרים, וכן באזורי גבול אחרים.
כזכור, הקרמלין הודיע בשבת על הפסקת אש בת 30 שעות עם אוקראינה. על פי ההצהרה של הנשיא ולדימיר פוטין, הכוחות הרוסיים יפסיקו את הלחימה באוקראינה במהלך חג הפסחא הנוצרי. משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הנחה את כל מפקדי הקבוצות באוקראינה על הפסקת האש. בהצהרה נאמר כי חיילי הצבא הרוסי יצייתו להפוגה בתנאי שתזכה ל"כבוד הדדי" על ידי אוקראינה.

מנגד, שר החוץ האוקראיני, אנדריי סיביהה, אמר כי "אי אפשר לסמוך על המילה של פוטין". סיביהה הוסיפה כי קייב עומדת מאחורי ההסכם המוקדם להפוגה של 30 יום, אשר הוקמה על ידי ארה"ב בחודש שעבר.
