בעקבות ממצאי תחקיר הירי על שיירת המחבלים בעזה, הודח סגן מפקד סיירת גולני, רס"ן במיל' נ' מתפקידו, וזאת על אף שהמסקנה המרכזית מהתחקיר היא כי הכוחות לא ביצעו ירי חסר הבחנה, אלא היו דרוכים לפעול למצב בו יזהו איום ממשי שישקף לעברם.
קצינים רבים בסיירת גולני זועמים על ההחלטה: "מפקד האוגדה פועל ממניעים אישיים פסולים, נ' עזב עסקים משגשגים בחו"ל כדי לחזור להיות סמג"ד אחרי שהשתחרר מצה"ל. הוא הוביל את היחידה בשורת היתקלויות ב-3 זירות שונות, החלטה מבישה ומקוממת".

רס"ן במיל' נ' היה בעברו מ"פ בסיירת גולני. במהלך שירותו הצבאי, היה מ"מ על הנגמ"ש בסג'עייה בצוק איתן באחד האירועים המכוננים של המלחמה. הוא התגייס למילואים מיד בשבעה באוקטובר, נלחם עד לפציעתו בלחימה בעזה, ושב להילחם לאחר שיקום והחלמה.
לאחר תקופה שוחרר וטס לחו"ל לצורך עסקיו, אך חזר והתגייס מיד כדי למלא את מקומו של סמג"ד היחידה לאחר שזה נפצע ב-16 באוקטובר 2024. בין היתר, הוביל את היחידה בלבנון, סוריה ובימים אלו גם בעזה.
בכל הנוגע לאירוע שיירת האמבולנסים, ישנם עדיין פרטים שלא הותרו לפרסום. אך חשוב לציין כי הכוח חש בסכנה ופעל על פי המצופה ממנו לפעול בשטח לחימה – כשרק 5 דקות לפני כן נתקבל בחוליית מחבלים חמושים בין היתר בטילי RPG.
