חברת DHL Express, זרוע השילוח של דויטשה פוסט הגרמנית, הודיעה כי תשהה את משלוחי ה-B2C (עסקים לצרכן) בשווי של למעלה מ-800 דולר ללקוחות פרטיים בארצות הברית החל מהיום. הסיבה: שינויים ברגולציית המכס האמריקנית, כך פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס.
בהודעה שפורסמה באתר החברה ביממה האחרונה, נמסר כי המהלך ננקט בעקבות החקיקה החדשה בארצות הברית, המחייבת טיפול במשלוחים בשווי העולה על 800 דולר באמצעות הליך כניסה רשמי. עד ל-5 באפריל, הרף לכך עמד על 2,500 דולר.

עם זאת, בחברה הדגישו כי מדובר במהלך זמני בלבד. משלוחים מעסקים לעסקים (B2B) ימשיכו כסדרם אך עשויים להיתקל בעיכובים, ואילו משלוחים שמחירם נמוך מ-800 דולר – לצרכנים או לעסקים – אינם צפויים להיות מושפעים כלל מהשינויים.
DHL מסרה בשבוע שעבר בתגובה לשאלות רויטרס כי היא פועלת בהתאם לחוקי המכס והתקנות הרלוונטיות, ותמשיך לעבוד מול לקוחותיה כדי להיערך לשינויים הצפויים להיכנס לתוקף ב-2 במאי.
הודעת DHL מגיעה ברקע מהלך נוסף של הונג קונג פוסט, שהשעתה בשבוע שעבר את שירותי הדואר הימי לסחורות הנשלחות לארה"ב, תוך האשמה כלפי וושינגטון ב"בריונות", בעקבות ביטול הפטור ממכס לחבילות מסין והונג קונג.
