מטוס בואינג המיועד לשימוש על ידי חברת תעופה סינית נחת היום (ראשון) בחזרה במרכז הייצור של יצרנית המטוסים בסיאטל שבארה"ב, קורבן למלחמת המכסים בין ממשל טראמפ לסין. מטוס ה-737 מקס, שנועד עבור חברת שיאמן איירליינס, כבר נצבע בצבעי החברה הסינית והמתין במרכז ההשלמה של בואינג בז'ושאן לעבודה סופית ומסירה לחברה.
לא ברור מי מהצדדים קיבל את ההחלטה על החזרת המטוס, מהדגם הנמכר ביותר של בואינג, לארה"ב. מלחמת המכסים וביטולי האספקות מגיעים דווקא לאחר שבואינג מתאוששת מהקפאת ייבוא של כמעט חמש שנים של מטוסי 737 מקס לאחר רצף התקלות שהיה בהם ומסבב קודם של מתיחות סחר.

חזרתו של המטוס היא הסימן האחרון לשיבוש משלוחי מטוסים חדשים כתוצאה מהתמוטטות במצב הפטור ממכס בן עשרות שנים של תעשיית התעופה והחלל. בעולם התעופה חוששים כי הבלבול בנוגע לשינוי המכסים עלול לתקוע משלוחים נוספים של מטוסים חדשים, כאשר כמה מנכ"לי חברות תעופה אמרו שהם ידחו את משלוחי המטוסים במקום לשלם מכסים.
כזכור, טראמפ העלה החודש את שיעור המכס על ייבוא סיני ל-145%. כנקמה, סין הטילה מכס של 125% על סחורות אמריקאיות. חברת תעופה סינית שמקבלת מטוס בואינג עלולה להיפגע מהמכסים, בהתחשב בעובדה של-737 מקס חדש יש שווי שוק של כ-55 מיליון דולר.
