accessibility-icon
share-icon
תקיפה אמריקאית בתימן | צילום: רשתות ערביות
תקיפה אמריקאית בתימן | צילום: רשתות ערביות

פיקוד המרכז האמריקאי: "השמדנו את נמל הדלק של החות'ים"

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

כ ניסן ה'תשפה (18.04.25)

13

15

like

1

dislike

כוחות צבא ארה"ב השמידו את נמל ראס עיסה שבתימן שמספק את צריכת הדלק לחות'ים • מדובר במהלך שמטרתו לפגוע בהכנסות של ארגון הטרור הנתמך על ידי איראן, ולמנוע שימוש במשאבים אלה למימון פעולות נוספות באזור


כוחות צבא ארה"ב ביצעו הלילה (בין חמישי לשישי) תקיפה נגד מתקני דלק בשליטת המורדים החות'ים בנמל ראס איסה שבתימן. לפי הודעת פיקוד המרכז האמריקאי, הפעולה נועדה לפגוע ישירות במקורות ההכנסה של החות'ים הנתמכים על ידי איראן, ולמנוע מהם המשך שימוש במשאבי דלק למימון פעולות טרור.

לדברי הפיקוד, החות'ים ממשיכים להפיק תועלת כלכלית וצבאית ממדינות וחברות המספקות להם תמיכה חומרית, תוך שהם משתמשים בדלק לצורכי לוגיסטיקה צבאית, הפעלת מנגנוני שליטה כלפי האוכלוסייה, ולמטרות רווחים כספיים ממעילת הכנסות היבוא.

maximize-image
תקיפה אמריקאית לעבר מתקן הנפט שבנמל ראס עיסא באל-חודיידה
| צילום: רשתות ערביות

למרות ההכרזה הרשמית של הנשיא טראמפ על החות'ים כארגון טרור זר – נמשכה אספקת הדלק דרך נמל ראס עיסה, באופן שלטענת ארה"ב מפר את החוק הבינלאומי ותומך ישירות בפעילות טרור.

"פעולה זו נועדה לחסל את מקור ההכנסות הלא-חוקיות של החות'ים", נמסר מהפיקוד. "המטרה הייתה לפגוע במקור הכוח הכלכלי של הארגון, מבלי להסב נזק לאזרחים בתימן – אשר שואפים, ובצדק, להשתחרר מהכפייה שמטילים עליהם החות'ים ולחיות בשלום".

עוד נמסר כי ארה"ב שולחת מסר ברור לחות'ים, לאיראן ולכל מי שמסייע להם ביודעין – כי הקהילה הבינלאומית לא תקבל את המשך ההברחות הבלתי חוקיות של דלק ואמצעי לחימה לארגוני טרור.

עקבו אחרינו גם ב-Google News