ברקע המשא ומתן על הסכם גרעין חדש בין ארה"ב לטהראן, ביקור סעודי חריג התרחש היום (חמישי) באיראן. שר ההגנה של סעודיה, ח'אלד בן סלמאן, אחיו של יורש העצר הסעודי, נפגש עם שורה של בכירים ובראשם המנהיג העליון חמינאי. מדובר בגורם הבכיר ביותר בשורות ההנהגה הסעודית שביקר באיראן מאז שחודשו היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ב-2023.
החשיבות הפגישה הזו, לא מתבטאת רק בעצם קיומה, אלא גם מבחינת העיתוי שלה. האזור כולו כמרקחה, כל העיניים מופנות לאיראן ולאפשרות תקיפת מתקני הגרעין שלה, ובדיוק בעיתוי הזה, מגיע השר הבכיר ביותר אולי בקרב מדינות ערב אל המדינה שנמצאת במוקד תשומת הלב.

בין הדברים הרבים שנמצאים על הפרק מבחינת סעודיה, ניתן להצביע על שלושה מרכזיים: ראשית, סעודיה גם היא מוטרדת מהאיום שמהוות איראן גרעינית וזרועות התמנון שלה באזור. זרועות שחלקן עדיין פעילות, גם אם ספגו מכות קשות. כמו כן, הממלכה מעוניינת לפתח את הקשרים שלה באזור, עבור אינטרסים פנימיים שלה.
בנוסף, סעודיה היא המדינה שבה טראמפ תולה את יהבו בכל הקשור לעסקה עתידית רחבה בהקשרי עתיד האזור כולו, ברור מאד שמאז כניסתו של טראמפ לתפקיד, תפקידה האסטרטגי של סעודיה בעיקר אולי כמתווכת אזורית, הפך משמעותי יותר.

תחת כל הכובעים האלה פועל ממש עכשיו שר הביטחון של סעודיה בטהראן כדי להביא להישגים רצויים מבחינתם ואולי גם מבחינת המערב. כשברקע כמובן החשש הכבד של הסעודים וגורמים נוספים מאיראן גרעינית.
