יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב הבוקר (חמישי) לדיווח ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי, לפיו ישראל תכננה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן כבר בחודש הבא – אך נבלמה ע"י נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהעדיף דרך דיפלומטית.
גנץ תקף את ממשלת ישראל ואמר כי יש לתקוף את הגרעין האיראני: "במשטר האיראני מומחים בלמשוך זמן", כתב בחשבון ה-X, "ישראל צריכה ויכולה לתקוף באיראן. עלינו לרתום את ארה"ב ולהביא לשינוי פני המזרח התיכון".
במשטר האיראני מומחים בלמשוך זמן.
ישראל צריכה ויכולה לתקוף באיראן.
עלינו לרתום את ארה"ב ולהביא לשינוי פני המזרח התיכון.— בני גנץ – Benny Gantz (@gantzbe) April 17, 2025
יש לציין כי טראמפ אמר שאינו מתכוון לתת למשטר האיראני להמשיך ולמרוח אותו, ובמידה ולא יקבל תשובה בזמן הקרוב שתוביל להסכם שיחייב את איראן להפסיק את העשרת האורניום – הוא ככל הנראה יחליט לסייע לישראל בתקיפה נגד מתקני הגרעין.
לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס, תוכנית התקיפה כללה תקיפות אוויריות ואפשרות למבצע קומנדו, הסתמכה על סיוע אמריקני משמעותי – ממטוסים ומערכות הגנה ועד שיתוף מודיעיני.
