accessibility-icon
share-icon
יו"ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גנץ על הדיווח האמריקאי: "ישראל צריכה ויכולה לתקוף באיראן"

מיכל בקשי

מיכל בקשי

יט ניסן ה'תשפה (17.04.25)

40

4

like

77

dislike

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו ישראל תכננה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן כבר בחודש הבא - אך נבלמה על ידי טראמפ, ותקף: "ישראל צריכה ויכולה לתקוף באיראן. ‏עלינו לרתום את ארה"ב ולהביא לשינוי פני המזרח התיכון"


יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב הבוקר (חמישי) לדיווח ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי, לפיו ישראל תכננה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן כבר בחודש הבא – אך נבלמה ע"י נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהעדיף דרך דיפלומטית.

גנץ תקף את ממשלת ישראל ואמר כי יש לתקוף את הגרעין האיראני: "במשטר האיראני מומחים בלמשוך זמן", כתב בחשבון ה-X, "‏ישראל צריכה ויכולה לתקוף באיראן. ‏עלינו לרתום את ארה"ב ולהביא לשינוי פני המזרח התיכון".

יש לציין כי טראמפ אמר שאינו מתכוון לתת למשטר האיראני להמשיך ולמרוח אותו, ובמידה ולא יקבל תשובה בזמן הקרוב שתוביל להסכם שיחייב את איראן להפסיק את העשרת האורניום – הוא ככל הנראה יחליט לסייע לישראל בתקיפה נגד מתקני הגרעין.

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס, תוכנית התקיפה כללה תקיפות אוויריות ואפשרות למבצע קומנדו, הסתמכה על סיוע אמריקני משמעותי – ממטוסים ומערכות הגנה ועד שיתוף מודיעיני.

עקבו אחרינו גם ב-Google News