ארגון הסחר העולמי (WTO) הזהיר היום (רביעי) כי מדיניות המכסים המשתנה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, עלולה להביא לטענתם "לירידה של 0.2% בהיקף הסחר הגלובלי בשנת 2025", וזאת על רקע העימות הכלכלי עם סין ועם שותפות מסחר אחרות.
הדו"ח מבוסס על מצב המכסים נכון ליום שני האחרון, ומצביע על כך שצפון אמריקה צפויה לספוג את הפגיעה הקשה ביותר – עם ירידה צפויה של 12.6% ביצוא ו-9.6% ביבוא, גם בלי שהמכסים הנוקשים ביותר ייכנסו לתוקף.
ב-WTO מעריכים כי אם טראמפ יממש את מדיניותו המלאה ויחיל את כלל המכסים המהותיים, הסחר העולמי בסחורות צפוי להתכווץ ב-1.5%. מוקדם יותר החודש טראמפ השהה את העלאת המכסים למשך 90 יום, ובינתיים ממשלתו הודיעה כי סין תעמוד בפני מכס כולל של 245% על היבוא לארה"ב.
מנהלת הארגון, נגוזי אוקונג'ו-איוואלה, הזהירה כי "האי-ודאות המתמשכת עלולה לבלום את הצמיחה הכלכלית, במיוחד במדינות הפגיעות ביותר". גם הכלכלן הראשי של הארגון, ראלף אוסה, התריע כי התעריפים עלולים לגרור "השפעות רחבות ולעיתים בלתי מכוונות".
