המתיחות הגוברת בין בריסל לוושינגטון תחת נשיאותו של דונלד טראמפ ממשיכה לעורר הדים באירופה: נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה היום (רביעי) כי "המערב כפי שהכרנו אותו כבר לא קיים", והבהירה כי אירופה "נאלצת לחפש שותפים חדשים – גם כאלה שאינם חולקים את ערכיה."
לדבריה, מדיניות הסחר של טראמפ, הכוללת מכסים כבדים, שיבשה את הסדר הוותיק לטענתה, ודחפה את האיחוד האירופי להידברות עם מדינות כמו קנדה, סינגפור, איחוד האמירויות וסין. "אירופה ידועה בחיזוי ובאמינות שלה – וזה שוב מתחיל להיתפס כבעל ערך".

בהתייחסות לעימות הסחר הנוכחי, היא הבהירה כי אם ארה"ב לא תיסוג מהמכסים שהטילה, האיחוד עשוי לנקוט צעדים נגדיים, גם כלפי שירותים דיגיטליים אמריקניים. במקביל, בבריסל נמשכות חקירות נגד חברות כמו Meta ואפל במסגרת חוק השווקים הדיגיטליים.
למרות שהיא הגדירה עצמה כ"ידידה של אמריקה", פון דר ליין הבהירה כי יחסי אירופה-ארה"ב הפכו "מסובכים", והדגישה את הצורך של היבשת "לגלות עמידות ולחזק את מערכות ההגנה העצמאיות שלה", במיוחד על רקע חששות מהיחלשות התמיכה האמריקאית באוקראינה והאיום המתמשך מצד רוסיה.
כשנשאלה האם ניתן לסמוך על סין, היא לא שללה את האפשרות להעמקת שיתופי פעולה. עם זאת, היא הזהירה מהשאיפות של הקרמלין ואמרה כי פוטין עלול לתקוף מדינה באיחוד עד סוף העשור. "דווקא כשהוא בנה על כך שהתמיכה באוקראינה תתפורר – ההפך קרה", סיכמה.
