נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא מרפה מאוניברסיטת הרווארד, שמסרבת להתיישר למדיניות של הממשל בכל הנוגע למאבק באנטישמיות. בפוסט שפרסם הנשיא היום (רביעי) ב-Truth Social, הוא תקף את המוסד היוקרתי וכינה אותו "מוסד שמלמד שנאה וטיפשות"
הנשיא לא הסתפק הפעם במתיחת ביקורת כללית על האוניברסיטה אלא ביקר גם מינויים של בכירים. טראמפ התמקד במינוי של שני ראשי ערים לשעבר, ביל דה בלאזיו מניו יורק ולורי לייטפוט משיקגו, כמרצים בנושאי ניהול עירוני וממשל. לדבריו, השניים הם "ראשי הערים הגרועים והבלתי כשירים ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית", והותירו אחריהם ערים מוכות אסון ש"ייקח שנים להתאושש מהרס שלהם".

"כמעט כל המרצים שהרווארד מעסיקה תומכים בתרבות ה-WOKE, אידיוטים שמאלנים קיצוניים ואנשים עם מוח של ציפור שמסוגלים רק "ללמד כישלון" לסטודנטים, אלה שאמורים להיות "מנהיגי העתיד"", תקף טראמפ. הוא הזכיר את פרשת הנשיאה לשעבר של הרווארד, קלודין גיי, שהתפטרה מתפקידה על רקע האשמות בדבר ההופעה ציבורית מביכה מול הקונגרס. טראמפ מתח ביקורת על כך שגיי לא פוטרה אלא הועברה לתפקיד הוראה, וטען כי "מאז התגלו עליה עוד דברים".
בהמשך, טראמפ קרא להפסקת המימון הפדרלי להרווארד, בטענה שהאוניברסיטה אינה ראויה עוד להיחשב בין המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. "הרווארד היא בדיחה", היא מלמדת שנאה וטיפשות, ולא צריכה לקבל יותר מימון פדרלי".

הרווארד נגד דרישת שלטון טראמפ: "לממשל אין סמכות חוקית"
כזכור, הרווארד הודיע באופן רשמי כי היא מסרבת להתיישר למדיניות של ממשל טראמפ בכל הנוגע למאבק באנטישמיות, ובתגובה ממשל טראמפ הודיע על קיצוץ של כ-2.2 מיליארד דולר מהמימון הפדרלי שלה. עוד איים טראמפ אמש להסיר את מעמד הפטור ממס של האוניברסיטה כיוון שהיא הפכה באופן ברור למוסד פוליטי לדבריו.
