איריס חיים, אימו של יותם שנהרג בשוגג על ידי כוחות צה"ל, שיתפה אתמול (שלישי) בריאיון ל"מעגל השנה" על המציאות המקבילה שראתה כאשר ביקרה את החיילים בשטח: "יש פער מאוד גדול בין מה שרואים בתקשורת לבין מה שקורה אצל האזרחים, ובעיקר – הפער מאוד מאוד גדול בין התקשורת לבין החיילים".
"יש פערים מטורפים – בין העוצמות של החיילים והמילואימניקים לבין השיח באולפנים" הוסיפה בכאב, "אני לא מעורבת יותר מדי בפוליטיקה אבל אני מדברת תמיד מאותו מקום. מהמקום שמה שמעניין אותי זה לא איריס חיים אלא עם ישראל".

לדבריה, "אני גאה בעם ישראל ודווקא כשמעלים למודעות בטלוויזיה כאילו יש ביננו פילוג, אז פה אני קמה ואומרת – בואו נשים את הדברים בפרופורציות. התקשורת משפיעה מאוד ולא כל המקומות מחברים, וגם פה צריך לעבוד".
האם השכולה תיארה את תחושת השליחות שנוסכת בה כוחות על אף האובדן הגדול: "התחלתי לשמוע אנשים שאומרים לי: "בדיבור שלך את משפיעה עלינו. את עושה משהו שאנחנו מתחזקים ממנו. תמשיכי", ואני מרגישה שזה סוג של שליחות".

חיים סיפרה כי אותה חטיבת ביסל"ח שירתה בטעות בבנה, היא גם זו שלדבריה "חיסלה את סינואר": "אחרי שמונה חודשים הם עשו את הפעולה – וזה היה די דומה, הם ראו שלוש דמויות".
