accessibility-icon
share-icon
ארגון המדינות המייצאות נפט, אופ"ק | צילום: שאטרסטוק
ארגון המדינות המייצאות נפט, אופ"ק | צילום: שאטרסטוק

אופ"ק מפחיתה את תחזית הביקוש לנפט לראשונה מאז דצמבר

תאיר אלטשולר

תאיר אלטשולר

יז ניסן ה'תשפה (15.04.25)

2

like

0

dislike

דו"ח חודשי של ארגון המדינות המייצאות נפט מצביע על ירידה בתחזית לצמיחת הביקוש העולמי לנפט ב-2025 וב-2026 - בין היתר בשל מגמות סחר חדשות, תחזיות כלכליות מתונות ותוכניות להגדלת התפוקה של אופ"ק+ ורוסיה • במקביל, קזחסטן ממשיכה לחרוג ממכסת הייצור


ארגון אופ"ק הפחית את תחזיתו לצמיחת הביקוש העולמי לנפט לשנת 2025 לראשונה מאז דצמבר האחרון וזאת בעקבות נתוני הרבעון הראשון של השנה והטלת מכסי סחר חדשים מצד ממשל טראמפ בארה"ב.

לפי הדו"ח שפורסם אתמול (שני), הביקוש העולמי לנפט צפוי לעלות ב-1.3 מיליון חביות ביום ב-2025, וב-1.28 מיליון חביות ביום ב-2026 – ירידה של 150 אלף חביות ביום בכל אחת מהשנים לעומת התחזית הקודמת.

maximize-image
המכסים של טראמפ | צילום: רויטרס

עוד בדו"ח: תחזית הצמיחה העולמית לשנת 2025 הופחתה מ-3.1% ל-3.0%, ולשנת 2025 מ-3.2% ל-3.1%. באופ"ק ציינו כי "הכלכלה העולמית הציגה יציבות בתחילת השנה, אך ההתפתחויות האחרונות בזירת הסחר יצרו חוסר ודאות בטווח הקצר".

מבחינת התפוקה, דו"ח אופ"ק הצביע על ירידה של 37 אלף חביות ביום בתפוקת אופ"ק+ בחודש מרץ, בעיקר בשל קיצוצים בניגריה ובעיראק. מנגד, קזחסטן -שנמצאת תחת מגבלות הפקה – הגדילה את תפוקתה ב-37 אלף חביות ביום וחרגה משמעותית מהמכסה המותרת לה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News