השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, סטיב וויטקוף, תיאר אתמול (שני) בריאיון לרשת פוקס ניוז את דרישותיה של ארצות הברית מאיראן במסגרת המשא ומתן – מבלי להזכיר תנאי מפורש להשמדת תוכנית הגרעין שלה.
וויטקוף אישר כי ממשל טראמפ מבקש להטיל מגבלות על העשרת האורניום ועל הפיכתה של התוכנית לגרעין צבאי – באופן הדומה מאוד להסכם הגרעין שנחתם עם איראן בשנת 2015 בהובלת נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה.
White House Special Envoy to the Middle East, Steve Witkoff appears to confirm tonight on Fox News that the Trump Administration is no longer pushing for the total denuclearization of Iran or the destruction of its nuclear program, instead wishing to impose limits on Iran’s… pic.twitter.com/SLNXVX0LHJ
— OSINTdefender (@sentdefender) April 15, 2025
לדבריו, "הדיונים צפויים להתמקד בשתי סוגיות עיקריות: ראשית, העשרת אורניום. אין לאיראן צורך מעשי להעשיר אורניום מעבר לרמה של 3.67%. בפועל, הם מעשירים כיום לרמות של 20% ואף 60% – דבר שאינו מתקבל על הדעת. אין כל הצדקה לטענה שהם זקוקים לכך במסגרת תוכנית אזרחית".
עוד הוסיף וויטקוף כי "עיקר ההסכמות יתמקדו בהבטחת פיקוח הדוק על תוכנית ההעשרה, ובשלב הבא – על היבטים הקשורים להפיכתה של התוכנית לצבאית. זה כולל גם את סוגי הטילים שברשותם, הכמויות שהם מחזיקים, וכן את מנגנון ההפעלה שיכול לשמש לפיצוץ גרעיני".
