accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

האם ממשל טראמפ מוותר על הדרישה להשמדת תוכנית הגרעין?

רבקה שורק

רבקה שורק

יז ניסן ה'תשפה (15.04.25)

34

12

like

15

dislike

שינוי טון בוושינגטון? השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון תיאר את ההגבלות על תוכנית הגרעין - ולא פירוק מוחלט: "עיקר ההסכמות יתמקדו בהבטחת פיקוח הדוק על תוכנית ההעשרה, ובשלב הבא – על היבטים הקשורים להפיכתה של התוכנית לצבאית"


השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, סטיב וויטקוף, תיאר אתמול (שני) בריאיון לרשת פוקס ניוז את דרישותיה של ארצות הברית מאיראן במסגרת המשא ומתן – מבלי להזכיר תנאי מפורש להשמדת תוכנית הגרעין שלה.

וויטקוף אישר כי ממשל טראמפ מבקש להטיל מגבלות על העשרת האורניום ועל הפיכתה של התוכנית לגרעין צבאי – באופן הדומה מאוד להסכם הגרעין שנחתם עם איראן בשנת 2015 בהובלת נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה.

לדבריו, "הדיונים צפויים להתמקד בשתי סוגיות עיקריות: ראשית, העשרת אורניום. אין לאיראן צורך מעשי להעשיר אורניום מעבר לרמה של 3.67%. בפועל, הם מעשירים כיום לרמות של 20% ואף 60% – דבר שאינו מתקבל על הדעת. אין כל הצדקה לטענה שהם זקוקים לכך במסגרת תוכנית אזרחית".

עוד הוסיף וויטקוף כי "עיקר ההסכמות יתמקדו בהבטחת פיקוח הדוק על תוכנית ההעשרה, ובשלב הבא – על היבטים הקשורים להפיכתה של התוכנית לצבאית. זה כולל גם את סוגי הטילים שברשותם, הכמויות שהם מחזיקים, וכן את מנגנון ההפעלה שיכול לשמש לפיצוץ גרעיני".

עקבו אחרינו גם ב-Google News