דיווחים סותרים פורסמו בסוכנות הידיעות רויטרס בנוגע להתקדמות במגעים לעסקה בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס. על פי כתבנו המדיני תמיר מורג, הסתירה ביניהם נובעת מכך שבאספקטים מסוימים של העסקה יש אכן התקרבות בין ישראל לחמאס.
ההצעה המצרית, שמדברת על שמונה חטופים חיים ועוד שמונה חטופים חללים, היא ככל הנראה איזשהו מצע שעליו אפשר להתקדם. במקרה כזה, כל צעד יתגמש מעט במספרים. אבל הבעיה, עד כמה שמובן כרגע, היא לא במספרים אלא בסוגיית סיום המלחמה ברצועת עזה.

מדובר באותו סעיף כמו בעסקה הקודמת. חמאס דורש התחייבות מראש לכך שהלחימה לא תחודש. בארגון הטרור גם מבינים, אחרי שתי עסקאות קודמות,
שזה לא באמת משנה כמה זמן תארך הפסקת האש, במיוחד אם ממשל טראמפ בבית הלבן.
על פי תמיר מורג, ישראל תמיד תחזור ותחדש את הלחימה. לכן כרגע בחמאס עומדים על הרגליים האחוריות עם העניין הזה ואף על פי כן בירושלים יש אופטימיות מאוד זהירה שאולי בכל זאת ניתן להגיע לעסקה בשבועיים הקרובים,
בגלל שגם בפעם הקודמת חמאס התעקש ובסופו של דבר תחת הלחץ הצבאי ירד מהדרישה הזו.

בנוסף, ישנם לא מעט סימני מצוקה שמגיעים מרצועת עזה בנוגע למצבו של חמאס,
החל מהאוכל שהולך ואוזל במחסנים שלו, דרך השטחים שצה״ל תופס ברצועה מדי יום ומפנה עוד ועוד תושבים. כרגע כוחותינו אוחזים כבר בערך בשליש משטח הרצועה, ופינו מבתיהם כמה מאות אלפי עזתים רק במבצע הנוכחי 'עוז וחרב'.
כפי שאמר שר הביטחון ישראל כ"ץ בתחילת התמרון הנוכחי ברצועה: "מבצע 'עוז וחרב' מתרחב לריסוק וניקוי האזור ממחבלים ותשתיות טרור ותפיסת שטחים נרחבים שיצורפו לאזורי הביטחון של מדינת ישראל". בהמשך הוא טען כי מטרת המבצע הינה הגעה לעסקה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, וראש מִנהלת החטופים, תא"ל במיל' גל הירש, התקשרו אתמול לצביקה ואפרת מור, הוריו של החטוף איתן מור ועדכנו אותם בנוגע להתקדמות המשא ומתן לשחרור עשרה חטופים חיים. ראש הממשלה הדגיש כי העסקה עדיין אינה סופית, אך הבהיר כי הממשלה מחויבת להשבת כלל החטופים.
צביקה ואפרת מור הדגישו בפני ראש הממשלה את עמדת פורום תקווה, ולפיה קיימת חובה להשיב את כל החטופים בפעימה אחת ובאוטובוס אחד "ללא סלקציה ביניהם".
