צביקה מור שבנו איתן חטוף בעזה יצא היום (שישי) בקריאה נרגשת לקראת ליל הסדר. בפוסט שפרסם ברשת ה-X, הוא כתב "דווקא בשנה זו, שנת מלחמה – בה אויבינו מנסים לשבור את רוחנו, אנו זקוקים יותר מתמיד לאוצרות הרוח שלנו, לחיבור לשורשים ולזהות שלנו".
מור ציין: "במוצאי שבת הקרובה נשב כולנו לשולחן הסדר ונציין את יציאת מצרים ההיא שלפני 3337 שנים שהיא רק יריית הפתיחה להיסטוריה כולה שהנושא שלה הוא לצאת מהמיצרים, מהמגבלות, מהקטנות האנושית אל חיים אידיאלים מלאי הוד. בליל סדר זה, יושבות איתנו בשולחן 846 משפחות השכול מהמלחמה, אלפי משפחות גיבורינו הפצועים ו-59 אחינו ואחיותינו הנמצאים עדיין בשבי חמאס".

לדבריו, דווקא בשנה זו, "נשב כולנו בדיוק באותה השעה לשולחן הסדר ונכריז מול אויבינו והעולם כולו "עם ישראל חי". איננו מוותרים על מדינתנו, על ארצנו, על תורתנו-מסורתנו ולא על עמנו. דווקא בשעת מלחמה, אנו זקוקים לכוחות ולכן, נעשה ליל סדר חזק ושמח יותר.
"נשלח כוחות לכל המשפחות הכואבות והשבורות מהמלחמה, לחיילנו הפצועים ולחטופים האהובים שלנו השבויים עדיין במנהרות החמאס. בלילה זה בו אנו מציינים את יום ההולדת הלאומי שלנו, נזכור שאנחנו עם ולא אוסף של יחידים. אנחנו עם שהביא לעולם בו הרצח והגניבה היו עניין-של-מה-בכך את "לא תרצח" ו"לא תגנוב" שבעשרת הדיברות ועדיין יש לנו מה לומר".
*פסח בעת מלחמה/צביקה מור*
במוצאי שבת הקרובה נשב כולנו לשולחן הסדר ונציין את יציאת מצרים ההיא שלפני 3337 שנים שהיא רק יריית הפתיחה להיסטוריה כולה שהנושא שלה הוא לצאת מהמיצרים, מהמגבלות, מהקטנות האנושית אל חיים אידיאלים מלאי הוד.
בליל סדר זה, יושבות איתנו בשולחן 846 משפחות השכול… pic.twitter.com/dXk7a7962S— צביקה מור (@zvimor333) April 11, 2025
הוא הוסיף: "אנחנו עם שלא נוצר רק כדי לחיות לעצמו חיים שקטים ונוחים. נוצרנו כדי להביא לעולם ולאדם בשורה וחירות. נאכל את המצה ונזכור שיצאנו בחיפזון ממצרים, בדרך על טבעית ומחוץ למגבלות הזמן והמקום. נאכל את המרור ונזכור שחיינו מרירים עוד מהמצרים שמררו את חיינו ועשו אותנו בעלי מידות רעות.
"אך קודם לכן נטבול את המרור בחרוסת המתוקה כי בכל זאת התקדמנו באלפי שנים, אך ננער את המרור כדי שלא נחיה באשליה כאילו הכל כבר מתוקן ושלם. "והגדת לבנך ביום ההוא לאמר בעבור זה עשה ה' לי בצאתי ממצרים." הקב"ה הוציא אותי ממצרים, בני היקר, בעבור ולמען שאספר לך ואתה תספר לבנך ולדורי דורות".

צביקה מור סיים: "כך נספר ביציאת מצרים שהייתה אז, והולכת ומתרחשת מידי שנה בשנה כי מי שיש לו עיניים לראות, רואה את ההתקדמות הזו ונצח ישראל לא ישקר. נאחל לכולנו פסח כשר ושמח ונתבשר בבשורות טובות אמן ואמן". בנוסף, אב החטוף פרסם תמונה מהשולחן עם כסא ריק המחכה לאיתן: "נחכה לך שתחזור, אנא שוב אלינו בשלום".
