מגיש תוכנית "יומן צהריים" עידו טאובר התייחס היום (חמישי) למכתב הטייסים הסרבנים במונולוג חריף: "אחד הדברים המרכזיים ביותר בצבא ההגנה לישראל הוא המשמעת, הציות והסדר. צבא לא יכול להתקיים אם החיילים והקצינים שמשרתים בו לא יצייתו באופן מלא למטרות שאותם הציב ראש הצבא ואותם הציב לצבא, הדרג המדיני".
לדבריו, "מכתב הטייסים שיוצא באיזושהי אצטלה של דאגה לביטחון המדינה, בעצם אומר, אנחנו לא מוכנים לשרת את מטרות הצבא כפי שהם הוצגו. הוא מכתב חמור מאוד מאוד, אסור שיהיה מקום לכאלה דברים. טוב מאוד עשה מפקד חיל האוויר והרמטכ״ל שהדיחו באופן מיידי את כל המשרתים במילואים בפועל שחתומים על המכתב הזה".

טאובר הדגיש כי השמות שחתמו על המכתב לא צריכים להרשים אף אחד: "אל תתפארו ותתרברבו במאות השמות שחתומים עליו. רובם המוחלט הם אנשים שכבר לא משרתים בחיל, אין להם שום השפעה על הכשירות המבצעית של חיל האוויר, אבל גם אל תתנו לדבר הזה לסנוור אתכם. יש פה דבר חמור מאוד שאסור שיהיה בצבא.
"אבל הנה, היום אנחנו מגלים, לצערנו באיחור של שנתיים, שגם בצבא יש מי שיודע לעשות סדר, להציב את הדברים כפי שהם, לעקור את הנטעים השליליים הללו עוד כשהם קטנים, ולא לתת חלילה, לימי ה-6 באוקטובר, לחזור אלינו כאן. אז אותם טייסים סרבנים, הטרלול הזה, והניסיון שלכם לקחת כבן ערובה את ביטחון מדינת ישראל לא יצא ולא ילך בפעם הזאת".

את המונולוג חתם המגיש עידו טאובר באזהרה: "ידע כל חייל בסדיר בקבע או משרת מילואים, שאם אתה באת על הצבא ושמת עליך מדים, אתה תמלא את הפקודות ואת המשימות באופן מלא, ואף אחד אחר לא ייתן לך לעשות משהו אחר שחלילה יפגע בביטחון של כולנו".
