accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, חיים גולדברג, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, חיים גולדברג, פלאש 90

יועמ"ש בתי המשפט במכתב תלונה על התנהגות חברי הכנסת בבג"צ

שירה קריפס

שירה קריפס

יב ניסן ה'תשפה (10.04.25)

38

5

like

333

dislike

יועמ"ש בתי המשפט התלונן בפני יועמ"שית הכנסת על שימוש לרעה מצד ח"כים בזכותם לנכוח בדיוני בית המשפט • לדבריו, הזכות לנוכחות בדיון אינה מוחלטת, ויש למנוע התנהלות הפוגעת בסדר הדיונים • לטענתו, הפגינו השופטים עד כה סבלנות רבה


יועמ"ש בתי המשפט עו"ד ברק לייזר התלונן ליועמ"שית הכנסת עו"ד שגית אפק על "שימוש לרעה", לטענתו, שעושים חברי הכנסת בזכותם לנכוח באולם בית המשפט בעת דיונים. היועמ"ש הגדיל לבקש ממקבילתו: "להסב את תשומת ליבם של הח"כים", לתלונות שציין בדו"ח. 

"גם זכותו של אדם לנכוח באולם בית המשפט אינה זכות מוחלטת" כותב היועמ"ש. "העובדה ששערי בית המשפט פתוחים בפני כל אדם, אין פירושה שבאי בית המשפט רשאים לעשות שימוש לרעה בזכותם זו", הוא מוסיף.

maximize-image
יועמ"ש בתי המשפט עו"ד ברק לייזר | יונתן זינדל, פלאש 90

"עד לדיון האמור, מותבי בית המשפט הפגינו אורך רוח מופלג", כותב היועמ"ש בהתייחסותו לדיון בעניין פיטורי ראש השב"כ רונן בר שהתרחש השבוע, בו הוצאה בכוח מהדיון חברת הכנסת טלי גוטליב. 

בהמשך המכתב, טוען היועמ"ש כי אם בסמכות יו"ר מליאת הכנסת וראשי ועדות הכנסת להרחיק ח"כים מהישיבות, "אין מקום להרהר" בסמכות של בתי המשפט לפעול באותה הדרך.

"אבקש להביע את תקוותי כי חברי הכנסת שיגיעו בעתיד לדיונים בבית המשפט יקפידו על התנהלות נאותה ומכבדת", כתב היועמ"ש. "ולא יאלצו את בית המשפט להפעיל פעם נוספת, את סמכות ההרחקה הנתונה בידיו" הוסיף.

עקבו אחרינו גם ב-Google News