יועמ"ש בתי המשפט עו"ד ברק לייזר התלונן ליועמ"שית הכנסת עו"ד שגית אפק על "שימוש לרעה", לטענתו, שעושים חברי הכנסת בזכותם לנכוח באולם בית המשפט בעת דיונים. היועמ"ש הגדיל לבקש ממקבילתו: "להסב את תשומת ליבם של הח"כים", לתלונות שציין בדו"ח.
"גם זכותו של אדם לנכוח באולם בית המשפט אינה זכות מוחלטת" כותב היועמ"ש. "העובדה ששערי בית המשפט פתוחים בפני כל אדם, אין פירושה שבאי בית המשפט רשאים לעשות שימוש לרעה בזכותם זו", הוא מוסיף.

"עד לדיון האמור, מותבי בית המשפט הפגינו אורך רוח מופלג", כותב היועמ"ש בהתייחסותו לדיון בעניין פיטורי ראש השב"כ רונן בר שהתרחש השבוע, בו הוצאה בכוח מהדיון חברת הכנסת טלי גוטליב.
בהמשך המכתב, טוען היועמ"ש כי אם בסמכות יו"ר מליאת הכנסת וראשי ועדות הכנסת להרחיק ח"כים מהישיבות, "אין מקום להרהר" בסמכות של בתי המשפט לפעול באותה הדרך.
"אבקש להביע את תקוותי כי חברי הכנסת שיגיעו בעתיד לדיונים בבית המשפט יקפידו על התנהלות נאותה ומכבדת", כתב היועמ"ש. "ולא יאלצו את בית המשפט להפעיל פעם נוספת, את סמכות ההרחקה הנתונה בידיו" הוסיף.
