סגן נשיא ארצות הברית, ג׳יי. די. ואנס, נפגש אמש (רביעי) עם משלחת משפחות החטופים ושורדי השבי שנמצאת כעת בוושינגטון. הוא הדגיש את מחויבותו של הממשל האמריקאי להביא לשחרורם של כל 59 החטופים שעוד מוחזקים בשבי חמאס.

בפגישה השתתפו שורדי השבי יאיר הורן וקית׳ ואביבה סיגל, לצד בני משפחות החטופים עילי דוד, אחיו של אביתר דוד, לירן ברמן, אחיהם של גלי וזיו ברמן, יעל ועדי אלכסנדר, הוריו של עידן אלכסנדר, רונן ואורנה נאוטרה, הוריו של עומר נאוטרה, אתי ישראלי, דודתו של איתי חן, דליה קושניר, גיסתו של איתן הורן, ומשה לביא, גיסו של עמרי מירן.
משתתפי המשלחת הודו לסגן הנשיא והביעו את תודתם לנשיא טראמפ ולממשל על המאמצים לשחרור החטופים, וביקשו ממנו להמשיך ולפעול בכל האמצעים על מנת להביא לשחרור כלל החטופים הנותרים – החיים לשיקום והחללים לקבורה.

במקביל, נשיאר ארה"ב דונלד טראמפ הבהיר אתמול במענה לשאלות עיתונאים כי במידה והשיחות מול איראן ייכשלו, הצבא האמריקני יתקוף צבאית באיראן יחד עם ישראל, שלדבריו – תוביל את המתקפה: "בנוגע לאיראן, אם נידרש לפעולה צבאית, ישראל כמובן תהיה מעורבת ותוביל את התקיפה – אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים".
כזכור, הנושא האיראני עלה רבות בפגישה בין שני המנהיגים בבית הלבן. בין היתר, הצהיר הנשיא לראשונה כי ארה"ב תחל במשא ומתן ישיר עם איראן כבר בשבת הקרובה – ייתכן שבאמצעות מזכיר המדינה רוביו או דרך השליח ויטקוף, וזאת לאחר שהבהיר כי הוא ונתניהו הגיעו להבנות בנושא, והוסיף: "נראה לאן זה יוביל".
