לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חזר מוושינגטון מפגישתו עם טראמפ בבית הלבן, גורם מדיני חשף הערב (רביעי) כי נתניהו קיים סקירה מדינית לשרי הקבינט המדיני ביטחוני בו הוא הבהיר לשרים כי ישראל מתואמת באופן מלא עם הממשל האמריקאי.
בין הנושאים שנידונו, עלה גם הנושא הטורקי, לפיו ראש הממשלה סקר בפני טראמפ את כוונות טורקיה להקים בסיסים צבאיים בסוריה, ואמר שישראל לא מחפשת עימות עם טורקיה, אך לא תהסס לפעול במקרה הצורך כדי להגן על עצמה. ראש הממשלה אמר שהוא יבקש מטראמפ סיוע במידת הצורך בשל יחסיו הקרובים עם ארדואן.

סוגיית היחסים עם טורקיה דוברה ארוכות במפגש בין שני המנהיגים, כשהנשיא התייחס אל המעורבות הטורקית בסוריה, ולסיכוי ההולך וגובר לכך שייתכן ויהיה עימות צבאי ישיר בין ישראל לבין טורקיה של ארדואן בעתיד הלא רחוק. טראמפ אמר על הנושא: "אני וארדואן אוהבים אחד את השני. אמרתי לביבי – אם תהיה בעיה עם טורקיה, אעזור".
בנוסף סקר ראש הממשלה את השיחות בנושא המדיניות שהוא מוביל להכרעת החמאס ולהפעלת הלחץ הצבאי כדי לשחרר את חטופינו. הלחץ המדיני שמפעילה ארצות-הברית על המתווכות, לצד הלחץ הצבאי של ישראל, מקרבים את האפשרות להגיע לעסקה. לפי הבכיר, נתניהו אמר על תכנית טראמפ שמתקיימים מגעים מול שתי מדינות גדולות כדי לקלוט מספרים גדולים מאוד של עזתים שיהגרו מרצון.

נושא נוסף שעלה הוא ההתמודדות עם הגרעין האיראני, שלגביו הבהיר רה"מ כי ישראל ידעה מראש על השיחות של ארצות-הברית עם איראן על תכנית הגרעין שלה, וזו ביקשה לדעת מה הוא הסכם טוב מבחינת ישראל. נתניהו אמר שהצעה טובה תהיה בהתאם למודל פירוק תכנית הגרעין כפי שקרה בלוב, ושהזמן למיצוי התהליך הדיפלומטי מול איראן מוגבל.
לסיכום, דיבר נתניהו על נושא המכסים ואמר כי ישנו רצון טוב בארצות-הברית להגיע לפתרון. לדבריו, ישראל מחויבת לצמצם את הגירעון המסחרי מול ארצות-הברית. הוא הנחה בסיום הדיון להוציא בימים הקרובים משלחת סחר לארצות-הברית בראשות שר האוצר כדי להמשיך לדון בנושא המכסים עם הממשל האמריקני.
