accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

מחלקת המדינה האמריקאית מזהירה: אל תספקו נפט לחות'ים

רון דויטש

רון דויטש

יא ניסן ה'תשפה (09.04.25)

6

8

like

11

dislike

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אזהרה לגופים מסחריים ומדינות המעניקים סיוע לחות'ים ובפרט אספקת נפט לנמלים שבשליטתם • כפי שהודגש בהצהרה, פעילות שכזו מהווה הפרה של החוק האמריקאי • לאחרונה הוטלו סנקציות כנגד רשת הברחות חות'ית המקושרת לרוסיה


מחלקת המדינה של ארצות הברית פרסמה היום (רביעי) הודעה ובה הזהירה מדינות וגופים מסחריים מפני סיוע לארגון הטרור החות'י, ובכלל זה אספקת נפט, והדגישה כי מדובר בעבירה על החוק האמריקאי.

"פעילות החות'ים מאיימת על ביטחונם של אזרחים אמריקאים וכן על בעלי בריתנו הקרובים באזור", נאמר בהצהרה. "ארצות הברית לא תסבול אף תמיכה מצד גופים מסחריים או מדינות לארגוני טרור כמותם, ובכלל זה פריקת מטענים או אספקת נפט לנמלים שבשליטתם. פעולות אלו מפירות את החוק האמריקאי".

maximize-image
טרוריסטים חות'ים | צילום: רויטרס

ההצהרה מגיעה שבוע לאחר שמשרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות חדשות כנגד רשת חות'ית שרכשה סחורות, כולל כאלו שהוגדרו "רגישות" בשווי עשרות מיליוני דולרים מרוסיה והבריחו אותן לשטחים שבשליטת ארגון הטרור בתימן. לצד זאת, זוהו שמונה ארנקים דיגיטליים ששימשו אותו למימון פעולותיו.

לפי ההודעה, הרשת עליה הוכרזו העיצומים מקושרת לבכיר הכלכלי החות'י סעיד אל-ג'מאל אשר נתמך בידי משמרות המהפכה האיראניים. עוד נמסר כי על הרשת נמנים שותפים מאפגניסטן, רוסיה והונג-קונג.

עקבו אחרינו גם ב-Google News