accessibility-icon
share-icon
מטה חברת אפל | צילום: שאטרסטוק
מטה חברת אפל | צילום: שאטרסטוק

אפל נחלשת: מיקרוסופט מתחזקת על חשבונה וחוזרת למקום הראשון

תאיר אלטשולר

תאיר אלטשולר

יא ניסן ה'תשפה (09.04.25)

2

like

15

dislike

מניית אפל צנחה ב-23% בארבעת ימי המסחר האחרונים בעקבות תוכנית המכסים של הנשיא טראמפ, והורידה את שווי השוק שלה מתחת לזה של מיקרוסופט • התחזיות מצביעות על עלייה חדה במחירי האייפון בארה"ב


לאחר תקופה שבה הובילה אפל את שוק ההון העולמי עם שווי שוק של מעל 3 טריליון דולר, התהפכו היוצרות: מיקרוסופט עקפה אותה שוב והפכה לחברה הציבורית הגדולה בעולם במונחי שווי שוק.

ביום שלישי נסגר המסחר עם שווי שוק של 2.64 טריליון דולר למיקרוסופט, לעומת 2.59 טריליון דולר בלבד לאפל – פער שנוצר בעקבות ירידה דרמטית של 23% במניית אפל בארבעת ימי המסחר האחרונים.

הירידות החריפות הגיעו על רקע תוכנית מכסים חדשה שיזם הנשיא דונלד טראמפ, הכוללת הטלת מכסים על יבוא ממעל ל-100 מדינות. מדיניות זו העלתה חששות כבדים בשווקים מפני עליית מחירים גלובלית ומיתון אפשרי, והובילה לירידות חדות במדדים – נאסד"ק איבד 13% בתקופה זו בלבד.

maximize-image
images-count1+
טראמפ מציג את המכסים על שורת מדינות | צילום: רויטרס

אפל, שמייצרת חלק ניכר ממוצריה בסין, נפגעה במיוחד מהמהלך. לפי תחזיות של בנק UBS, מחירה של גרסת ה-iPhone 16 Pro Max עשוי לזנק בכ-350 דולר בארה"ב בשל העלויות הנוספות.

לצד אפל ומיקרוסופט, גם חברת אנבידיה רשמה בתקופה האחרונה ירידות, לאחר שגם היא הייתה חלק משלישיית ענק שהגיעה לשווי שוק של מעל 3 טריליון דולר מוקדם יותר השנה.

maximize-image
images-count1+
אייפונים | צילום: שאטרסטוק

למרות ירידה בתחזיות ההכנסות שפרסמה מיקרוסופט בינואר, אנליסטים בבית ההשקעות Jefferies ציינו כי החברה נחשבת עמידה יחסית להשפעות של מלחמות הסחר, במיוחד בזכות מודל עסקי מבוסס תוכנה ופחות תלות בשרשראות אספקה בינלאומיות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News