היום (שלישי) בשעה 16:00 יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד בעניינם של שני לוחמי מילואים אשר עצורים בשב"כ. בדיון ידרשו עורכי דינם של השניים, נתי רום ומשה פולסקי מחוננו, לשחררם ממעצר. השניים עצורים כבר 8 ימים בשב"כ, כאשר בהתחלה נאסר להם לפגוש עו"ד. אחד מהעצורים לוחם מילואים מעל 300 ימים מתחילת המלחמה.

אשתו של לוחם המילואים זועמת על מעצרו: "כאילו אנחנו פושעים"
עו"ד נתי רום נפגש הבוקר עם אחד מהעצורים, ביציאה חשף את תנאי המעצר הקשים בהם העצורים שוהים: "אני יוצא עכשיו מפגישה לא פשוטה עם הלקוח שלי, לוחם אמיץ במילואים מלח הארץ, חף משפע, לא עשה דבר שנמצא כעת במרתפי השב"כ בתא של 2 מטר על 2 מטר בגובה של 2 מטר".

לדבריו, הלוחם "לא יודע יום ולילה. שמענו את ראש החטיבה היהודית א' שקורא להכניס את המתנחלים ללא ראיות לתא עם עכברים, אז אמנם הוא השעה את עצמו אך רוח המפקד נמצאת גם נמצאת. יש מקקים ופרעושים בתא. הדבר הזה חייב להפסק. היום בשעה 16:00 יתקיים ערעור בעניינו".

נזכיר כי בתחילה היו המתיישבים תחת צו חריג אשר מנע מהם מפגש עם עורך דין, ורק לאחר חמישה ימים הותר להם לפגוש בעורכי דינם. העצורים בפרשייה כולם נשואים ובעלי משפחות, חלקם לוחמים קרביים בצה"ל אשר נמצאים מתחילת המלחמה מאות ימים במילואים.

מפקדו של הלוחם העצור בשב"כ: "חייל מצטיין – המהלך בלתי נתפס"
עצורים נוספים בפרשייה היו רבש"ץ הישוב מלאכי השלום ולוחם מילואים נוסף. בסוף השבוע דחה בית המשפט את בקשת השב"כ וימ"ר ש"י להאריך את מעצרם, והורה על שחרורם בתנאים מגבילים. מדובר על שחרור חריג ביותר, שכן הדיון בעניינם התנהל תוך שהם נמצאים תחת צו חריג האוסר עליהם לפגוש בעו"ד.
