עורך מדור ברנז'ה של "וואלה", דוד ורטהיים, פרסם היום (שלישי) פוסט בפלטפורמת ה-X שלו, בו כתב כי כשמגיעה ידיעה על משפחות שכולות שמפריעות לדיון בבג"צ להתקיים, הן משתייכות לטענתו ל"מיעוט הביביסטי" – שתחת השכול תוקפים בתדירות גבוהה את התקשורת, שב"כ, רמטכ"ל ועוד.
"איכשהו תמיד כשיש ידיעה על משפחות שכולות שפוצצו דיון בבג"צ זה תמיד משפחות שכולות מהמיעוט הביביסטי, שבחסות השכול מופיעים כל שני וחמישי בערוץ 14 ותוקפים את התקשורת, שב"כ, רמטכ"ל, מחאה וכו'. אם מותר לגדף את לירי אלבג, אז גם האמת הזאת צריכה להיאמר", כתב ורטהיים.
איכשהו תמיד כשיש ידיעה על משפחות שכולות שפוצצו דיון בבג״צ זה תמיד משפחות שכולות מהמיעוט הביביסטי, שבחסות השכול מופיעים כל שני וחמישי בערוץ 14 ותוקפים את התקשורת-שבכ-רמטכל-מחאה וכו׳. אם מותר לגדף את לירי אלבג, אז גם האמת הזאת צריכה להיאמר pic.twitter.com/zw7Sy7Aoyj
— David (Mizrahy) Verthaim (@dverthaim) April 8, 2025
נזכיר כי לאורך תקופת המלחמה דיונים רבים הופרעו ואף פוצצו על ידי משפחות חטופים, שזעקו את כאבם בפני נציגי הציבור. האמירה הקשה של ורטהיים, שמצמצמת אב שכול להגדרה של "מיעוט ביביסטי", משקפת את חוסר הרגישות כלפי התחושות של המשפחות השכולות.
כזכור, הדיון בעתירות להדחת ראש השב"כ רונן בר התחדש ללא קהל, זאת לאחר המהומות שבמסגרתן השופטים הורו להוציא את הקהל מחוץ לאולם. כתבנו הפוליטי מוטי קסטל דיווח כי דובר בית המשפט הודיע כי הדיון לא יתחדש ללא קהל. ח"כ טלי גוטליב והאבות השכולים איציק בונצל ויהושע שני הוצאו בכוח מהדיון.
