ג'יי פוטליק, הלוביסט הקטארי, הוא האיש שעומד במרכז פרשת קטאר בתור מי שהעביר כסף מקטאר לאלי פלדשטיין. אז מיהו ג'יי פוטליק? פוטליק הוא יהודי אמריקאי, נשוי לישראלית ואף התגורר מספר שנים בישראל. בנוסף לכך, פוטליק מקרוב לשורה של פוליטיקאים אמריקניים, בהם גם נשיאים לשעבר.
מדובר באדם שהוא בשר מבשרה של המפלגה הדמוקרטית, ואף היה יועצו של ביל קלינטון. פוטליק סייע לקמפיין מרוץ הנשיאות של הילרי קלינטון ושל ג'ו ליברמן. אחרי שסיים לשמש כיועצו של קלינטון, הוא התגורר בישראל והיה פעיל בארגון השמאל "זרעים של שלום" ובמרכז פרס לשלום.

פוטליק מכיר במפלגה הדמוקרטית את כולם: את אובמה, הקלינטונים וגם את ג'ו ביידן. ההיכרות הזו גרמה לאוניברסיטת רייכמן לגייס אותו עבור הבאת ג'ו ביידן לכנס הרצליה.
בשנת 2016, המרכז הבינתחומי – שהיום נקרא אוניברסיטת רייכמן – מפעיל את פוטליק, שיגרום לכך שסגן הנשיא ביידן יגיע לכנס הרצליה ויקבל שם פרס. ביידן היה אז סגן נשיא ארה"ב, ופוטליק שולח את המכתב לבן של ביידן, האנטר ביידן. פוטליק מציין את ד"ר רונן פרומן, מי שהיה חבר כנסת ביש עתיד וארגן באותו זמן את כנס הרצליה, ופוטליק פונה בשמו.

פוטליק גם היה חלק מצוות המרצים במרכז הבינתחומי בהרצליה, והופיע בכנסי הרצליה מספר פעמים. מסיבות לא ברורות, תמונתו של פוטליק ואזכורו כמרצה נעלמו מאתר המרכז הבינתחומי.
אמנם הנשיא לשעבר ג'ו ביידן לא הגיע לכנס הרצליה, אבל אנתוני בלינקן היה שם – וזה מראה את הקשרים של פוטליק למפלגה הדמוקרטית וגם לגורמים בתוך ישראל. נציין שפוטליק הוא גם חבר בוועד המנהל של "ידידי ארה"ב למרכז רבין", ובאופן טבעי מחובר לאנשים במפלגת העבודה – למשל לחיליק בר, מי שהיה מזכ"ל מפלגת העבודה.
כך שבשורה התחתונה, מדובר באדם מהלב של הממשל הדמוקרטי, שיש לו קשרים עזים בישראל ובשמאל הישראלי. האם מדובר בסוכן חוץ שכוונותיו שליליות? בינתיים מדובר בשאלה פתוחה.
מאוניברסיטת רייכמן לא נמסרה תגובה.
