בעקבות הפרסום במהדורה: שר החינוך יואב קיש החליט לוותר על מערכת ה-AI, זאת לאחר שהתגלה שמערכת 'בינה' תוכנתה באופן כזה שהיא מתעלמת מסוגיות פוליטיות וערכיות מורכבות. למרות זאת, משרד החינוך יאיץ את לימודי הבינה מלאכותית בבתי הספר תוך בקרה מוגברת של מורים וצוותי חינוך.
אחרי חודשים ארוכים שבהם הופעלה מערכת "בינה", אותה מערכת בינה מלאכותית שתוכננה עבור תלמידי ישראל, משרד החינוך נפרד ממנה. הדבר קורה בעקבות החלטה של שר החינוך יואב קיש שלא אהב את התשובות של מערכת בינה לשאלות שהוצגו.

כבר כשפרסמנו את הכתבה על מערכת "בינה", הודיע השר קיש שהוא יפעל לשנות את המערכת הזו. לשר קיש ולמשרד החינוך אין כוונה לנטוש את הבינה מלאכותית במערכת החינוך. הם מבינים שזה אחד הכלים שמשנה את העולם ואי אפשר להתעלם ממנו.
למעשה משה"ח מאיץ את קידום הבינה המלאכותית במערכת החינוך, אמנם לא דרך אותו יישום שראינו מקודם, אלא דרך המערכות הבינלאומיות של בינה מלאכותית שקיימות בעולם, זאת עם ליווי ובקרה מצד מורים וצוותי חינוך.
