נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזהיר היום (שני) כי אם לא תושג עסקה עם רוסיה בתוך 50 יום, ארה"ב תטיל מכסים בגובה 100% על סחורות רוסיות. "אנחנו מאוד לא מרוצים מהם", אמר טראמפ בהתייחסו למוסקבה. "אם לא תהיה עסקה, נטיל מכסים חמורים מאוד". לדבריו, סחר כלכלי הוא "אמצעי נהדר ליישוב מלחמות".
בהמשך פגישתו עם מזכ"ל נאט"ו מארק רוטה בבית הלבן, אמר טראמפ כי נחתמה עסקה במסגרתה יועבר לאוקראינה ציוד צבאי אמריקני בשווי של מיליארדי דולרים, דרך נאט"ו. הוא הדגיש כי עלות הציוד לא תיפול על כתפי הציבור האמריקאי, אלא תכוסה על ידי מדינות נאט"ו. "זו עסקה גדולה מאוד, אוקראינה תקבל את זה", אמר טראמפ.

טראמפ ציין גם כי סוללות טילי פטריוט יישלחו לאוקראינה "תוך ימים ספורים", ואף הוסיף כי חלק מהן יתחילו להגיע כבר היום אחר הצהריים. לדבריו, המהלך יבוצע בתיאום עם נאט"ו.
כשנשאל על האפשרות לעסקה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השיב טראמפ כי "הרגשתי שהייתה לנו עסקה בערך ארבע פעמים – ואנחנו עדיין מדברים על זה".
מזכ"ל נאט"ו, מארק רוטה, אמר במהלך הפגישה כי מדינות אירופה "מתקדמות" ומגבירות את העברת הציוד לאוקראינה. לדבריו, ישנה מגמה ברורה של התחזקות ביטחונית והרחבת ההתחייבות של מדינות נאט"ו, בין היתר גם בהוצאות הביטחון.

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי תקף אתמול את רוסיה בעקבות מתקפה אווירית בהיקף חסר תקדים, שכללה שיגור של 741 מל"טים וטילים, המספר הגבוה ביותר שנרשם עד כה. לדבריו, מדובר בהסלמה משמעותית שממחישה את חוסר הכנות של הקרמלין להפסיק את המלחמה.
זלנסקי כתב בפוסט ברשת X כי בשבעת הימים האחרונים רוסיה שיגרה מעל 1,800 מל"טים, יותר מ-1,200 פצצות מונחות ו-83 טילים מסוגים שונים לעבר מטרות באוקראינה. מוקדם יותר השבוע הודיעה קייב כי רוסיה ביצעה מטח נרחב של טילי שיוט וטילים בליסטיים.
