להקת הפאנק הבריטית בוב וילן, שהופיעה בשבת האחרונה בפסטיבל גלסטונברי, סוחפת גלי ביקורת בעקבות התבטאויות שנשמעו במהלך ההופעה – בהן קריאות מפורשות נגד ישראל וחיילי צה"ל.
הצמד, שמקפיד לשמור את זהותו האמיתית בסוד, התפרסם באנגליה בזכות תדמית מוחצנת ובוטה, המלווה בהתנהגות פרובוקטיבית וגסות רוח גם כלפי הקהל שלהם. כבר בעבר תועד סולן הלהקה מאיים באלימות על מעריציו, ובשיריו הוא מרבה לעודד שנאה ולהתרברב בזעם חסר גבולות.

בשידור חי ב-BBC: קריאות "מוות לחיילי צה"ל" בפסטיבל מוזיקה
אך הפעם הלכו חברי הלהקה רחוק במיוחד: במהלך הופעתם בגלסטונברי, ששודרה בשידור חי ב-BBC, קרא הסולן "מוות לצה"ל", ו-"לשחרר את פלשתין מהנהר ועד הים" – ולא הסתפק בכך.
בעוד התאגיד הבריטי התמהמה בהפסקת השידור, הסולן שיתף לאחר מכן תמונה שלו אוכל גלידה והוסיף בלעג: "בעוד שציונים בוכים ברשתות החברתיות, אני בדיוק אכלתי גלידה טבעונית מאוחרת בלילה".
BBC director : "Cut Kneecap, show someone else, use anyone."
BBC editor : "That Vylan guy?"
BBC director : "Anyone!"
Bob Vylan : [crowd chanting] "Death, Death to the IDF, Death Death to the IDF"
— Julian Sayarer (@JulianSayarer) June 28, 2025
מילות השירים של בוב וילן שזורות כבר שנים במסרים אנטי-חברתיים ותחושת עוינות כלפי כל סמכות – אבל בהופעת גלסטונברי נחצה גבול ברור בין מחאה לבין הסתה מכוערת. הקריאות להפלת ישראל ולמוות לחייליה מצטרפות לדפוס קבוע של עידוד שנאה, בוז מוחצן וחוסר ערכים בסיסיים.
שרת התרבות הבריטית הגדירה את ההופעה "גרוטסקית", והמשטרה פתחה בחקירה בחשד להסתה לאלימות. גם סגנית שר החוץ שרן השכל הביעה זעזוע והאשימה את ה-BBC בכך שהעניק במה פתוחה לתעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית.
