בשעות הערב אתמול (ראשון), הסתיים מרדף של מערכת הביטחון אחר המחבל הערבי שירק על קצינה באוטובוס ברמת גן – ונמלט. הוא הסגיר את עצמו לידי לוחמינו בחטיבה מרחבית שומרון.
המעצר הגיע לאחר מאמצים מודיעיניים נרחבים. בשעות הערב התקבל במערכת הביטחון מידע כי החשוד, ששהה בתל אביב באופן בלתי חוקי, שב לשטחי איו"ש. בדיקה העלתה כי ניסה להסגיר את עצמו למנגנוני הרשות הפלשתינית, אך נדחה.

בהמשך, קצין בכיר מאוד במנהל האזרחי יצר קשר ישיר עם אביו של החשוד, והבהיר לו את חשיבות ההסגרה. הקצין התריע כי אם הבן לא יוסגר – כוחות צה"ל יגיעו בעצמם, מה שעלול להסתיים בעימות מיותר עם פצועים ואף הרוגים.
לאחר דקות מותחות, נענה האב לקריאה – והגיע עם בנו לנקודת מפגש מתואמת. המחבל הועבר לידי ניידת ביטחונית ונמסר להמשך חקירה.
גורמים ביטחוניים מדגישים כי בשום שלב לא היה החשוד בידי מנגנוני הרשות, וכי ההסגרה התאפשרה בזכות פעילות מדויקת ונחושה של גורמי מערכת הביטחון. לדברי הגורמים, מדובר בהישג נוסף שממחיש את השינוי שחל במרחב איו"ש בשנה האחרונה, בהובלת מפקד המנהל האזרחי תת-אלוף הישאם אבראהים.
