"ההוא שיצא משוברים שתיקה מאיים": רס"ן במיל' ניר אבישי כהן, דובר "שוברים שתיקה" לשעבר, גויס למלחמה לפני כחודש ורגע לפני שהגיע לשירות המילואים, ניצל את הרגעים האחרונים להביע את עמדתו לפני שלא יוכל, וטען כי אסור לנו לפגוע בפלסטינים חפים מפשע והשווה בין ראשי חמאס-דעאש לבין ראשי הציונות הדתית. לאחר פנייתנו לדובר צה"ל, נמסר לנו כי לא יתקיים שימוע לקצין: "נכתב טרם התייצבותו".
בשבוע שעבר, סיים את תפקידו במילואים והחליט "לשבור שתיקה". לטענתו, "הטבח הזה לא קרה בוואקום, קדמו לטבח 56 שנים של שליטה צבאית על העם הפלסטיני בגדה המערבית, ו-15 שנים של מצור הדוק על רצועת עזה. חשבנו שלנצח הפלסטינים בעזה יחיו בשקט בתוך הכלא הגדול ביותר על כדור הארץ, טעינו". הוא אמר כי הדם של 1,400 הנצרחים על הידיים של חמאס, אך "ישראל תרמה תרומה משמעותית לאפשרות של מפלצת החמאס לצמוח".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
פעיל ההסברה הישראלי, יוסף חדאד החליט להיפרד מכהן: "תודה על השירות מילואים שלך, באמת מעריך את זה לא בצחוק. כל מי שעזב הכל כדי לעלות על מדים ולשרת בימים האלה ראוי להוקרה". לבסוף ביקש חדאד: "ועכשיו כשסיימת את המילואים, השירות הכי טוב שתוכל לעשות למדינה זה פשוט לשתוק שאף אחד לא ישמע את דברי הבורות והצדקת הטרור שלך".
נראה כי דבריו של חדאד, לא מצאו חן בעיני הקצין שרק בחודש שעבר השווה בין ראשי ארגון הטרור הנאצי חמאס לבין ראשי הציונות הדתית וההוא הבהיר לפעיל ההסברה כי בכוונתו לתבוע אותו. "אדון יוסף החצוף, אני לובש מדים מתוך אהבת המדינה הזו, גם אם יש לי ביקורת", כתב כהן ושאל: "מי אתה שתגיד לי לא להבהיר את הדעות שלי? אני מעולם, אבל מעולם לא הצדקתי טרור". לסוף כתב לחדאד: "מה שכתבת זו דיבה, ואני מתכוון לתבוע אותך. ניפגש בבית המשפט".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
חדאד פרסם פוסט עם דבריו של כהן, וכתב כי "ההוא שיצא משוברים שתיקה מאיים שיתבע אותי – כשאתה כותב שהטבח הזה לא קרה בוואקום אתה נותן לו הצדקה בדיוק כמו שמזכ"ל האו"ם עשה כשהשתמש באותה הגדרה ואז הגורמים הרשמיים במדינה תקפו אותו על כך שהוא מצדיק טרור. אני אמשיך להגיד את הדעות שלי והניסיון השתקה או הפחדה שלך לא יצליח".
