"בכירים בצה"ל מגיבים בזעם": רב סרן במילואים, ניר אבישי כהן, לשעבר דובר ארגון "שוברים שתיקה", ארגון שעסוק בלהכפיש את חיילי צה"ל, לתעד ולהפריע להם במהלך פעילויותיהם בשטח – נקרא למילואים בצו 8 ועלה על מדים. אך רגע לפני שהתייצב, מי שהתבטא לא פעם באמירות מקוממות על צה"ל ואפילו על מצעד הדגלים, החליט לטעון הפעם כי הוא משווה בין ראשי ארגון הטרור חמאס (שטבחו, אנסו, רצחו, שחטו, כרתו ראשים, ביזו גופות, שרפו תינוקות, וחטפו ישראלים) לבין ראשי הציונות הדתית.
"תשע וחצי בערב עכשיו, לפני שעתיים חזרתי מחו"ל. אני כבר עם מדים ונשק, בדרך דרומה למילואים", כתב כהן יומיים לאחר הטבח האכזרי בשבעה באוקטובר בו נרצחו לא פחות מ-1,400 ישראלים, "אני הולך למלא את תפקידי כקצין אג"ם של החטיבה שאחראית על הגנת הגבול עם ירדן ומצרים. כמו כולם אין לי מושג כמה זמן אהיה מגוייס ומה יוליד יום. כמו בכל אינספור הפעמים בהם שירתי במילואים, גם הפעם, כל עוד אהיה על מדים לא אכתוב כאן את דעותיי האישיות".

כהן כבר יודע, שמהרגע שהוא מתייצב – הוא כבר פחות יכול להביע דעותיו השנויות במחלוקת, אז הוא מנצל את הרגע האחרון לומר את דבריו. "רגע לפני שאני גוזר על עצמי שתיקה, אני מבקש לכתוב כאן כמה מהמחשבות שלי. אין שום דבר בעולם שיכול להצדיק טבח של מאות בני אדם חפים מפשע. מאות הטובחים הם תתי אדם מהסוג הנחות ביותר. כך גם מי שתומך ומצדיק אותם. עכשיו זה זמן מלחמה, הדבר הראשון כרגע הוא להגן על הבית, על המדינה".
"שלא נתבלבל, זו אינה "מלחמת אין ברירה", אפשר היה למנוע אותה, אבל כעת זה כבר מאוחר מידי", הוא טען, "כעת אין ברירה אלא לאחוז בנשק ולהגן על אזרחי ישראל". הוא כתב כי הוא הולך להגן על המדינה מפני ארגון טרור אשר נשלט ע"י קיצונים איסלמיים אך מבהיר לכולם, בזמן שלפחות 229 חטופים ישראליים נמצאים ברצועה: "אסור שטבח של חפים מפשע ישראלים יענה בטבח של חפים מפשע פלסטינים".

"חשוב לזכור, העם הפלסטיני הוא לא האויב שלנו. מיליוני פלסטינים אשר חיים כאן איתנו בין הים לירדן, הם לא האויב שלנו. בדיוק כמו רוב הישראלים כך גם רוב הפלסטינים, רק רוצים לחיות את חייהם בשלווה ובכבוד", טען רב הסרן, "שני העמים שחיים פה, העם היהודי והעם הפלסטיני, שבויים כבר עשרות שנים בידי מיעוט דתי אלים. בשני הצדדים, מיעוט דתי אלים מושך את הסכסוך לאלימות מזעזעת".
"כן, אני משווה בין ראשי החמאס לבין ראשי הציונות הדתית", טען, "בשני הצדדים תפיסה דתית קיצונית מכתיבה התנהלות אלימה". לדבריו, המלחמה הזו תסתיים במוקדם או במאוחר ובסיומה שני העמים יהיו חייבים לערוך חשבון נפש עם המנהיגים: "עלינו להתעורר ולא לתת לקיצוניים לשלוט פה. הפלסטינים והישראלים יהיו חייבים להוקיע את הפונדמנטליסטים".
View this post on Instagram
"הישראלים יהיו חייבים להעיף מהשלטון את בן גביר, סמוטריץ' וחבורתם, והפלסטינים יהיו חייבים להעיף מהשלטון את ראשי החמאס", השווה הקצין את הפוליטיקאים לראשי ארגון הטרור חמאס-דעאש. "ברגע השבר הגדול ביותר של החברה הישראלית מתגלה האמת. מתגלים אוהבי המדינה האמיתיים, אלה שעושים. לעומתם נחשפת ערוותם של עלובי הטוויטר הטיקטוק, חבורה של אפסים שחוץ מלטנף ולהסית, לא תורמת דבר למדינת ישראל".
לאורך השנים, כהן כנראה יודע היטב שמהרגע שהוא מתגייס למילואים, אסור לו להתבטא בצורה כזו, שכן הוא יוכל להישפט או לעבור שימוע. כל עוד הוא התבטא כאזרח, גם עם זה כשהוא על מדים ונשק – זה לא בסכמות צה"ל. תגובת דובר צה"ל: הפוסט נכתב טרם התייצבותו של הקצין לשירות מילואים. בהתאם לפקודות הצבא, על המשרתים בשירות סדיר ובמילואים להימנע מכל התבטאות פוליטית בזמן שירותם הצבאי.
כתבנו לענייני צבא וביטחון, הלל ביטון רוזן מוסיף: "בצה"ל מסרבים להדיח את האיש הזה שמשרת בו בעת מלחמה. בכירים בצה"ל מגיבים בזעם ואומרים שזאת בושה שהרמטכ"ל לא נותן הוראה מיידית להדיח אותו בזמן מלחמה".
