יחיאל לייטר, תושב הישוב עלי ואביו של רס"ן משה ידידיה לייטר הי"ד, אמר אתמול (שני) במהלך הלוויתו בהר הרצל כי "יש קידוש ה' עם חילול ה' ויש קידוש ה' שרק קידוש ה' יש בו".
לייטר האב הסביר את דבריו: "קידוש ה' שיש בו חילול ה' זו הליכה כצאן לטבח. רק בגלל שאתה יהודי הורגים אותך ואתה לא עושה כלום. זה מה שחווינו ב-7 באוקטובר".
רס"ן משה ידידיה לייטר הי"ד, קצין נערץ, ששירת כמפקד פלוגה בשלדג, הלך ללמוד רפואה בגיל 33 לאחר שהשתחרר, ועמד להתחיל בקרוב סטאז' בבית החולים. למרות לימודי הרפואה הקשים והתובעניים, הוא המשיך לשרת במילואים כמ"פ בגדוד 697 בחטיבה 551 של הצנחנים וסיים לאחרונה קורס מג"דים.

לייטר הי"ד, בן 39 בנופלו, נולד בחברון העתיקה, כבנם הבכור מתוך שמונה של יחיאל וחני, וגדל בישוב עלי שבבנימין. הוא השאיר אחריו אישה ושישה ילדים, הקטן שבהם בן פחות משלושה חודשים.
"משה ידידיה הי"ד יצא לתקוף ולהגן על העם שלנו כדי שמה שייצרב בתודעה שלנו זה קידוש ה' על מלא", הוסיף האב יחיאל. "אנחנו נלחמים כדי שמה שנזכור מימים אלו את העוז והעוצמה שיש בצבא שלנו ובעם שלנו".
