בפעם הראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה, אוגדת מילואים 252 (עוצבת סיני) נלחמת בצפון רצועת עזה החל מהשביעי באוקטובר, ביחד עם עוד ארבע חטיבות חי"ר נוספות של גבעתי, צנחנים ושיריון.
בימים האחרונים השתלטו כוחות האוגדה על מרחב בית חאנון תוך פעילות סיכול משמעותית של מחבלים, מנהרות טרור ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. מתחילת התמרון הקרקעי, כוחות האוגדה חיסלו מאות מחבלים, ביניהם בכירים בארגון הטרור חמאס, במרחב בית חאנון וג'באליה. הכוחות השמידו בסיסי לחימה של החמאס הכוללים עמדות לחימה קדמיות המתחברות באמצעות מערכות מנהור למפקדות במוקדי אוכלוסייה אזרחית.
הורדת פקודת יציאה לקרב של מפקד אוגדה 252, תא״ל מורן עומר | צילום: דובר צה"ל
מאמץ הלחימה הקרקעי משולב עם תקיפות מהאוויר של חטיבת האש 454. בהכוונת הכוחות הקרקעיים ובסיוע מודיעין מדוייק השמידה חטיבת האש כ-300 מטרות בשבוע האחרון, בהן מטרות תת קרקע, עמדות תצפית ועמדות נ״ט. כוחות האוגדה השתתפו בלחימה ובהגנה על היישובים עוד מיום שבת ה-7 באוקטובר במשימות חילוץ והגנה על היישובים והצירים.










מדברי מפקד אוגדה 252, תת-אלוף מורן עומר: ״זהו רגע מכונן עבור האוגדה ועבור מערך המילואים כולו בו אוגדת מילואים מתמרנת לצד האוגדות הסדירות ומוכיחה את עוצמתו ואיכותו של צה״ל, בסדיר ובמילואים. התאמנו לכך במשך שנים, כעת זו חובתנו להשיב את השקט והביטחון לאזרחינו. אנשי המילואים שלנו ומשפחותיהם הם הביטוי לאחדותינו, להיותנו נכונים להגן על עמינו ככל שנידרש, ולכך שנקבל רק תוצאה אחת – הכרעה ברורה בכל מפגש עם האויב – עד הניצחון״.
