בני חסון, תושב כיסופים והדובר של הקיבוץ, שניצל מהטבח האכזרי שנעשה ע"י ארגון הטרור חמאס – דאעש ביום הראשון של המלחמה. בריאיון לפטריוטים סיפר על התחושות הקשות, על היריות והצרחות של החיילים ששמע, ועל 20 השעות הנוראיות והקשות שהיה סגור בממ"ד.
"קשה לי, קשה לי מאוד, אני לא יודע אם אתם מכירים את קיבוץ כיסופים, זה קיבוץ שמתקיים מחקלאות כל החיים שלו. אנחנו כ-45 משפחות שחיים שמה, חיינו באושר, בשמחה, באהבה אחד לשני עד יום שבת. הקיבוץ הצטמצם בכמות אנשים לא מבוטלת בגלל פעולת האיבה נגדנו, יש לנו תשעה הרוגים – חברים קרובים שלנו. נכון לעכשיו עוד שלושה נעדרים או חטופים, עדיין לא יודעים להגיד. מצבנו לא פשוט., אי אפשר לחזור הבייתה בהוראה של הצבא".
ריאיון עם בני חסון, תושב כיסופים ודובר הקיבוץ שניצל מהתופת ביום שבת
עוד הוסיף: "לפני כמה ימים עדיין היו מחבלים בתוך היישוב, מצב לא פשוט. בשבת בסביבות השעה 6:20, קיבלנו אזעקת צבע אדום. בשש וחצי יצאה הודעה בקיבוץ שיש חדירת מחבלים. יש נוהל מאוד ברור מה עושים במצב כזה, כולם נכנסים לבתים עם הנשקים שיש להם, נועלים את עצמם מלבד הכיתת כוננות. אנחנו נעלנו את עצמנו בממד, אני רעייתי והכלבה שלי. יש לי ארבעה ילדים שגרים באזור וחלקם גם היו במסיבה המפורסמת. עשינו בירור משפחתי והבנו שכולם מרוחקים מהקיבוץ. לא עבר עשר דק' והתחילו ליירט את הבית שלי".
"תוך כדי זרקו רימון לתוך הבית ולמזלי הרימון לא התפוצץ. הבית שלי סמוך לבסיס הצבאי בתוך כיסופים. אני שומע צעקות של חיילים וחיילות, אני שומע את השפה הערבית שאני גם מבין טוב טוב. מדברים ואומרים לרצוח את היהודים. חזרנו להיסטוריה של פעם. היינו בממ"ד כ-22 שעות, כל שעה וחצי עבר רכב ויירט את הבית. הכדורים בחלקם נכנסו, עד שהגיע הצבא".
